وبلاگ

Home » وبلاگ » روتین مراقبتی مو برای موهای خشک و آسیب ‌دیده

روتین مراقبتی مو برای موهای خشک و آسیب ‌دیده

روتین مراقبتی مو برای موهای خشک و آسیب ‌دیده
فهرست مطالب

هر فردی ممکن است در طول زندگی با موهای خشک مواجه شود و بدون شک اگر شما هم این تجربه را داشته باشید متوجه خواهید شد که موهای خشک چقدر آزاردهنده هستند چرا که حتی شانه کردن موها بسیار سخت می‌ شود، اما بسیاری از افراد با علت ایجاد موی خشک آشنایی ندارند و اطلاعاتی در مورد نحوه جلوگیری از به وجود آمدن موی آسیب‌ دیده ندارند.

هر فردی از داشتن موهای سالم و شاداب و براق لذت می ‌برد، بنابراین کافی است که علت خشک شدن موهای خود را شناسایی کنید و از روتین مراقبتی موهای خشک و آسیب‌ دیده استفاده کنید. در ادامه مطالب اطلاعات مناسبی را در مورد روتین مراقبتی موهای خشک و آسیب دیده در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معرفی موهای خشک

شناخت و معرفی موهای خشک

 موهای خشک زمانی به وجود می ‌آیند که رطوبت خود را از دست داده باشند و اگر نتوانید رطوبت کافی را برای آن ‌ها ایجاد کنید درخشندگی موهای شما از بین می ‌رود و به‌ مرور با موهای وز و کدر مواجه می‌ شوید. در هر سنی تمامی افراد می ‌توانند خشکی موها را تجربه کنند، اما به ‌مراتب که سن شما بالاتر رود احتمال ابتلا به موهای خشک هم بیشتر می‌ شود.

با توجه به این‌ که مو از سه لایه تشکیل می‌شود اگر موهای شما سالم باشد روغن‌ های طبیعی که در لایه بیرونی وجود دارند از لایه ‌های داخلی محافظت می‌ کنند و می‌ توانند انعکاس دهنده نور باشند در نهایت موهایی براق را به نمایش می ‌گذارد، بنابراین زمانی ‌که با موهای خشک مواجه می ‌شوید لایه بیرونی مو از بین می رود و موها را کدر و ناسالم نشان می‌ دهد که در این شرایط باید به استفاده از محصولات مویی و مراقبتی برای موهای خشک و آسیب دیده بپردازید.

شناخت موهای خشک

اگر با موهای خشک آشنایی ندارید باید بگوییم که شناسایی آن اصلا کار سختی نیست، به طور کلی چند مؤلفه به‌ تنهایی می ‌تواند نشان دهد که شما موهای خشکی دارید یا نه؟ گاهی اوقات ممکن است به ‌دلیل استفاده بیش ‌از حد از رنگ و دکلره موهای سالم شما رطوبت خود را از دست می دهند، همچنین قرار داشتن در مقابل نور شدید آفتاب و استفاده بیش‌ از اندازه از وسایل حرارتی مواردی است که می ‌تواند به موهای شما آسیب وارد کند.

زمانی ‌که موهای شما رطوبت خود را از دست بدهد، فولیکول های مو هم با آسیب مواجه می شود به‌ نحوی که حتی با شانه کردن ساده هم موهای شما می ‌ریزد‌ اگر به فکر رفع این عارضه نباشیم بدون شک با طاسی مو هم مواجه می‌ شوید. لازم به ذکر است بگوییم افرادی که با خشکی پوست سر مواجه هستند و شوره هایی را درون موهای خود مشاهده می ‌کنند با موهای خشک مواجه هستند.

محصولات مناسب موهای خشک

محصولات مراقبتی موهای خشک

خشکی مو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که معمولا خانم‌ ها با آن مواجه می ‌شوند، در واقع این افراد به‌ دنبال راهکارهایی برای رفع موهای خشک خود هستند. موارد زیادی وجود دارد که می‌ تواند به شما کمک کند تا به درمان موی خشک خود بپردازید که شامل استفاده از شامپوی مناسب، ماسک آوواکادو، انواع روغن، نرم ‌کننده و ... می‌ شود.

استفاده از شامپوهای بدون سولفات کمک می ‌کند که از خشکی و وزی موها دور شوید، زیرا شامپوهای فاقد سولفات بدون مواد نمکی تولید می شوند و آسیب زیادی به موهای شما وارد نمی‌ کنند، از طرفی استفاده از ماسک موهایی که حاوی عسل، روغن نارگیل، زیتون، آلوئه ورا و ... هستند بسیار مناسب می ‌باشد، چرا که تمامی این مواد خاصیت ترمیم کنندگی دارند.

ماسک آووکادو ازجمله ماسک‌ هایی است که از ویتامین بالایی برخوردار می ‌باشد و آن را در محصولات آرایشی به‌ کار می‌برند بنابراین می‌ توان از آن برای مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده استفاده کرد.

از دیگر محصولاتی که برای موهای خشک می ‌توان معرفی کرد استفاده از شی باتر نرم ‌کننده می‌ باشد، چرا که آن‌ ها را با استفاده از بهترین روغن‌ های گیاهی تولید می‌ کنند که برای موهای خشک و شکننده بسیار مناسب است، از طرفی باید بگوییم که این نوع محصول به ‌دلیل داشتن اسیدهای چرب بالا سریعا جذب خواهد شد.

استفاده از روغن‌ هایی چون روغن ارگان، روغن جوجوبا، روغن ماکامادیا و روغن نارگیل برای افرادی که با موهای خشک مواجه هستند بسیار مناسب می‌ باشد، چرا که با توجه به ویتامین ‌های که درون آن ‌ها وجود دارد به افزایش ماندگاری رطوبت مو کمک زیادی می‌ کنند و برای درمان خشکی مو کاربرد دارد.

محصولات مناسب موهای آسیب‌ دیده

محصولات مراقبتی موهای آسیب دیده

کراتین از اصلی ترین پروتئین های سازنده معرفی می ‌شود که هنگام استفاده از رنگ و دکلره از بین می‌ رود به‌ همین علت بسیاری از افراد با موهای آسیب ‌دیده مواجه می شوند که می‌ توانند برای رفع این مشکل از محصولات مناسبی استفاده کنند. این محصولات شامل شوینده، ماسک، استفاده از روغن و ... می‌ شود.

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که هنگام استفاده از محصولات مویی مراقبتی برای موهای خشک و آسیب دیده باید در نظر داشته باشید استفاده از شامپوهای مناسبی است که بتواند رطوبت موها را همچنان حفظ کند. به عنوان مثال افرادی که از پوست چرب برخوردار هستند ممکن است نسبت‌ به افراد دیگر بیشتر با شوره سر مواجه شوند، بنابراین باید از شامپوهایی استفاده کنند که چربی موی آن‌ ها را کنترل کند نه این‌ که موها را کاملا خشک نماید.

 افرادی که دائما موهای خود را رنگ یا دکلره می‌ کنند باید از محصولاتی استفاده نمایند که حاوی کراتین هیدرولیز شده هستند و فاقد سولفات باشد.

ماسک مو از دیگر محصولاتی است که می‌ تواند به درمان موهای آسیب‌ دیده کمک کند. ماسک موهایی که از روغن‌ های مغذی چون آرگان، هسته انگور و نارگیل برخوردار هستند می توانند به تقویت موهای شما کمک زیادی کنند و جذب رطوبت را راحت ‌تر خواهند کرد.

هنگام خرید محصولات مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده می توانید روغن های مختلفی که وجود دارد را هم مد نظر قرار دهید، چرا که به ترمیم موهای آسیب‌ دیده کمک زیادی کند.

عواملی ایجاد کننده موهای خشک و آسیب‌ دیده

دلایل به وجود آمدن موهای خشک آسیب دیده

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر روی از بین رفتن شادابی موهای شما تاثیر گذار باشد و باعث آسیب به موهای شما شود. اگر از همان ابتدا عوامل ایجاد کننده موهای خشک را شناسایی کنید به‌ راحتی می‌ توانید با استفاده از روتین مراقبتی موهای خشک و آسیب‌ دیده و  محصولات مناسب به حفظ سلامت موهای خود کمک زیاد کنید. در ادامه مطالب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می ‌دهیم که به بررسی عوامل ایجاد موهای شکننده و خشک می‌ پردازد.

تغییر در هورمون های بدن

گاهی شرایطی بر روی بدن حاکم می ‌شود که باعث تغییرات هورمون ‌ها می‌ شود، ک شرایط شامل بارداری، شیردهی، سندرم پلی کیکیستینگ، نارسایی تخمدان ها و ... می ‌شود که همگی می ‌توانند به ساختار فولیکول‌های مو آسیب زیادی وارد کنند و شما را با مشکلاتی چون ریزش مو، خشکی و شکننده شدن آن ‌ها رو به رو کنند.

کمبود آب بدن و موها

در هر مطلبی که در مورد سلامت بدن صحبت می‌ شود تاکید زیادی بر روی مصرف روزانه ۸ لیوان آب هم وجود دارد، چرا که نوشیدن آب به‌ اندازه کافی می‌ تواند به افزایش اکسیژن رسانی و جریان خون کمک زیادی کند، از طرفی باعث رطوبت رسانی سلول‌ های پوست سر هم می‌شود.

 موضوع بارا ارتباط مستقیم با ریزش مو دارد، چرا که به ‌راحتی می ‌تواند از ریزش بیش ‌از حد موها جلوگیری کند و در نهایت باعث پوسته پوسته شدن پوست سر هم می شود، البته ناگفته نماند که استفاده از روتین مراقبتی موهای خشک و آسیب دیده در این شرایط می تواند به شما کمک کند.

داشتن رژیم غذایی نامناسب و فاقد پروتئین

اگر به متخصص پوست و مو مراجعه کنید از شما می ‌پرسد که رژیم غذایی شما چگونه است تا بتواند درمان مناسبی را به شما ارائه دهد، هر چند عوامل ژنتیکی هم می ‌تواند بر روی سلامت موها تاثیر بگذارد، اما مادری که زمان بارداری در رژیم غذایی خود از استفاده پروتئین‌ ها و املاح معدنی خودداری می‌ کند بدون شک فرزند آن ‌ از ساختار و استحکام موی مناسبی برخوردار نخواهند بود.

کمبود املاح معدنی

یکی از دلایل ریزش و خشکی بیش ‌از حد موها فقدان املاح و مواد معدنی چون آهن و سلنیوم می ‌باشد که به خونرسانی ریشه موها کمک می ‌کنند، از طرفی با وجود این ‌که پایین آمدن آهن از سطح طبیعی می ‌تواند باعث ریزش مو شود باید افرادی که به گیاهخواری روی آورده ‌اند در رژیم غذایی خود از گیاهانی چون اسفناج، کلم بروکلی، کلم پیچ و ... استفاده کنند تا به آهن مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

اختلالات تیروئید

بررسی ‌های زیادی انجام‌ شده که طبق آن می‌ توان گفت خشکی پوست، ریزش مو، شکنندگی و خارش پوست سر از علائم مربوط به کم ‌کاری تیروئید می ‌باشد، بنابراین افرادی که با اختلال تیروئید مواجه هستند با موهای خشک و شکننده و کم تراکم رو به‌ رو می‌ شوند، از طرفی باید بگوییم که پرکاری تیروئید هم می‌ تواند باعث ریزش مو شود، اما روتین مراقبتی موهای خشک و آسیب دیده می تواند کمک کند که موهای خود را احیا کنید.

مقاله های مکمل و مرتبط

روتین مراقبت از مو چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما می دانید که مو ها چقدر می توانند بر روی ظاهر افراد تأثیر گذار باشند. به همین دلیل است

1402-08-12
0
روتین مراقبتی مو برای موهای چرب

مراقبت از مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به ‌خصوص اگر با موهای چرب مواجهه باشید باید با استفاده

1402-08-20
0
روتین مراقبتی مو برای انواع موهای فر

اگر شما هم از موهای فر برخوردار هستید بدون شک متوجه خواهید شد که نگهداری از آن اصلا کار راحتی

1402-08-24
0
روتین مراقبتی مو برای موهای دکلره شده و هایلایت شده

یکی از راهکارهای مناسبی که برای ایجاد تغییر ظاهری مدنظر خانم ها قرار دارد دکلره و هایلایت کردن موها می

1402-08-28
0
روتین مراقبتی مو برای موهای رنگ شده

داشتن ظاهری زیبا همیشه به‌ عنوان یکی از دغدغه خانم ‌ها معرفی می‌ شود که رنگ کردن موها یکی از

1402-09-05
0
روتین مراقبتی مو برای موهای کراتین شده

بسیاری از افرادی که با موهایی وز مواجه هستند معمولا به کراتینه کردن موهای خود می پردازند. اگر شما هم

1402-09-09
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من