وبلاگ

Home » وبلاگ » انواع نت های عطر و ادکلن

انواع نت های عطر و ادکلن

نت های عطر و ادکلن
فهرست مطالب

عطرهایی که در دسترس مردم قرار می ‌گیرد از فرمول‌ های خاصی برخوردار هستند که نحوه ساخت آن‌ ها را کاملا محرمانه نگه می‌ دارند، در واقع رایحه عطر تحت تاثیر بوهای پیچیده قرار می ‌گیرد که ممکن است کمک زیادی به تشخیص عطرها نکند، اما افراد متخصص می توانند به ‌صورت ماهرانه ای به اجزای سازنده تمامی عطرها پی ببرند.

هنگام خرید عطر زنانه و مردانه بهترین راه برای توصیف رایحه آن ها توجه به نت های عطر است که هر عطری نت خاص خود را دارد و رایحه‌ های متفاوتی را برای آن‌ ها به‌ کار می ‌برند تا فرد بتواند تا لحظه آخر آن ‌ها را استشمام کند.

هنگام خرید عطر همیشه این موضوع را در نظر بگیرید که عطرها همانند نت ‌های موسیقی از سه گروه نت مختلف برخوردار هستند که می ‌توانند رایحه بی نظیری را با هم ایجاد کنند. در واقع هر فردی به با گذشت چند دقیقه از اسپری شدن عطر می ‌تواند به نت عطر پی ببرد و اولین رایحه‌ ای که هنگام خرید عطر به مشام شما می‌ رسد نت بالایی را تشکیل می ‌دهد و به ‌دنبال آن می ‌توانید رایحه هایی که برای نت میانی به کار برده اند را حس کنید و نت پایه هم باعث ماندگار تر شدن عطرها می شود. به توجه به اهمیت نت ها برای خرید عطر در ادامه این مطالب برای آشنایی بهتر شما انواع نت عطر را معرفی خواهیم کرد.

نت اولیه یا بالایی

نت آغازی با اولی در عطر و ادکلن

نت آغازین عطر که در بین عطر شناسان با نت اولیه شناخته می‌ شود به ‌تنهایی رایحه ‌ای را که هنگام اسپری کردن عطر حس می کند را تشکیل می ‌دهد یعنی شما بعد از این‌ که برای خرید عطر راهی فروشگاه شدید و عطر مورد نظر خود را اسپری کنید می‌ توانید آن رایحه را حس نمایید که همان بوی آغازین می‌ باشد.

به طور کلی باید بگوییم نت های اولیه همیشه نقش مهمی برای خرید عطر ایفا می‌ کنند، چرا که فرد همون بوی اولیه را ملاک خرید خود قرار می‌ دهد و می ‌تواند حس و حال خاصی را به مخاطبان منتقل کند.

نت دوم یا میانی

نت میانی یا دوم در عطر و ادکلن

بعد از نت اولیه نت دیگری را برای ساخت عطر به کار می‌ برند تا بتوانند رایحه عطر را به ‌خوبی به شما نشان دهند. در واقع این نت در بین انواع نت عطر به اسم قلب عطرها معروف است، چرا که برای نگه‌ داشتن بوی خوب اولیه آن را استفاده می‌ کنند و می‌ توانند به ‌صورت عمقی رایحه اصلی عطر را به خریداران نشان دهد.

از طرفی باید بگوییم که نت میانی اتصالی بین نت اولیه با نت پایانی است، زیرا نت پایانی به ‌تنهایی خود از بوی مطبوعی برخوردار نیست و لازم به ذکر است که بگوییم حدود ۷۰ درصد از رایحه اصلی عطر را نت میانی تشکیل می ‌دهد.

دقت داشته باشید که نت میانی ماندگاری بهتری نسبت ‌به نت اولیه دارد و عطر سازان هم برای این نوع از نت رایحه روغن ‌هایی چون گل یاسمن، شمعدانی، بهار نارنج و ... را استفاده می کنند. حتی گاهی اوقات می ‌توانید بوی مطبوع دارچین، برگ لیمو، فلفل سیاه، هل و برگ درخت کاج را در این نت احساس کنید.

نت پایانی

نت پایانی یا سوم در عطر و ادکلن

نت میانی و نت پایانی در کنار هم می‌ تواند رایحه اصلی عطر را تشکیل دهد، در واقع نت عطر در انتها رایحه‌ ملایمی را ایجاد می‌ کند و به ماندگاری عطرها کمک زیادی خواهد کرد. از طرفی باید بگوییم که در نت پایه از رایحه های سنگین استفاده می‌ شود تا ماندگاری آن ‌ها برای مدت زمان بیشتری احساس شود و بعد از ۳۰ دقیقه بوی اصلی عطر را احساس خواهید کرد، یعنی ترکیب نت میانی و نت پایانی را به خوبی می توان استشمام کرد. برای نت پایانی معمولا از رایحه چوبی، مشک، نعنا هندی، وانیل و عنبر استفاده می‌ شود.

تشخیص نت عطرها

نحوه تشخیص نت های عطر

حال که در مورد نت های موجود در عطر اطلاعاتی را بدست آوردید باید بتوانید آن‌ ها را به ‌درستی تشخیص دهید، در واقع بعد از این ‌که عطر را اسپری می کنید تا بوی د را نشان دهد نت آغازی دقیقا همان بوی اولیه ‌ای است که به مشام شما می‌ رسد و بعد از این‌ که بوی اولیه از بین برود رایحه نت میانی را هم احساس می‌ کنید.

در نهایت با فاصله زمانی تا یک ساعت نت پایانی هم ماندگاری خود را به شما نشان خواهد داد. هر کدام از نت ها ویژگی های خاص خود را دارند و هر کدام از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند که شما با شناخت انواع روایح می توانید به درستی نت ها را تشخیص دهید.

انواع رایحه های عطر

انواع رایحه عطر و ادکلن

همان‌ طور که گفته شدید رایحه های متفاوتی را برای تشکیل عطر استفاده می ‌کنند که هر کدام از آن‌ ها را بین نت های اولیه، نت میانی و نت پایانی پخش خواهند کرد. در واقع دوستداران عطر با اطلاع داشتن در مورد رایحه عطرها می‌ توانند خرید خود را به درستی انجام دهند به‌ همین دلیل در ادامه مطالب برای شما اطلاعاتی را در مورد رایحه های انواع نت قرار می ‌دهیم تا بتوانید قبل‌ از خرید عطر مردانه و زنانه انتخاب خود را برای داشتن یک عطر مناسب انجام دهید.

رایحه میوه‌ ای

رایحه میوه ای در عطر و ادکلن

رایحه میوه‌ ای را معمولا برای نت های میانی استفاده می کنند، چرا که ترکیب آن‌ ها با نت های دیگر می‌ تواند نفوذپذیری بیشتری به عطر بدهد، به‌ عنوان مثال اگر از رایحه میوه شاه‌ توت استفاده کنند و آن را با رایحه های دیگری چون میوه‌ های شیرین و آبدار ترکیب کنند می تواند رایحه نهایی فوق العاده ای را ایجاد کند.

رایحه گلی

رایحه گلی در عطر و ادکلن

از میان رایحه‌ هایی که هنگام خرید عطر و ادکلن می ‌توانید استشمام کنید رایحه های گلی است، چرا که آن را برای نت اولیه استفاده می ‌کنند و اگر با نت های دیگر ترکیب شود می‌ تواند رایحه دراماتیکی را ایجاد کند. در واقع عصاره طبیعی یاس یکی از رایحه های گلی بشمار می‌ رود که ترکیب آن با رایحه میوه‌ ای گزینه بسیار مناسبی است. از طرفی اگر شما به رایحه های تازه علاقه دارید می‌ توانید از عطرهایی استفاده کنید که دارای رایحه گل‌ های ملایم و گل‌ های شرقی هستند.

رایحه چوبی

رایحه چوبی در عطر و ادکلن

بوی خوب چوب صندل و نعناع هندی از رایحه هایی است که در نت اولیه استفاده می ‌شود و آن را پایه عطرها معرفی می‌ کند، در واقع این نوع از رایحه ‌ها بیشتر برای ماندگاری عطر مدنظر قرار می ‌گیرند و باید بگوییم که رایحه چوبی بوی خاک را تولید می کند و از رایحه شیرینی برخوردار است، همچنین باید بگوییم که افرادی که به رایحه گرم علاقه دارند می ‌توانند ادکلن ‌هایی با رایحه چوب صندل و نعناع هندی را انتخاب نمایند.

رایحه مشک

رایحه مشک در رایحه عطر و ادکلن

برای انواع نت عطر رایحه های مختلفی را به کار می برند که مشک یکی از آن ها است. بیشتر افرادی که سن بالایی دارند به رایحه هایی چون بوی مشک علاقه زیادی دارند، بنابراین عطر سازان از نت های مشک به عنوان نت پایه و نهایی استفاده می ‌کنند تا بتواند به ماندگاری عطر کمک نمایند.

در واقع انواع مختلفی از مشک را چون مشک ترمه، مشک سائل، مشک سائل و ... استفاده می‌ کنند تا عطری شگفت انگیز را خلق کند و ترکیب نت های متفاوت با هم رایحه بی‌ نظیری را ایجاد می ‌کند.

رایحه ادویه ای

رایحه ادویه ای در عطر و ادکلن

رایحه های ادویه ای را معمولا برای گرمادهی به عطرها استفاده می ‌کنند و قدرت آن‌ ها را افزایش می ‌دهند. به‌ کار بردن رایحه ادویه با رایحه گلی در نت میانی می ‌تواند ترکیب بی ‌نظیری را ایجاد کند،  ممکن است شما بعد از اسپری شدن عطر در رایحه میانی آن بوی ادویه ‌هایی چون دارچین و جوز هندی را حس کنید.

رایحه آروماتیک

رایحه آروماتیک در عطر و ادکلن

برای تولید عطر از گیاهان معطر مختلفی استفاده می‌ شود که احساس سرسبزی و شادی را به اطرافیان منتقل می‌ کند، در واقع از مجموعه نت های این گروه می ‌توان زیره، هل، اسطوخودوس، رزماری، جوز هندی، مریم ‌گلی، آویشن، سدر، زعفران و ... را نام برد که بیشتر در مناطق گرمسیری وجود دارد که با شناخت نت عطر و رایحه های آن می توانید عطر مناسبی را با توجه به سلیقه ای که دارید بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من