وبلاگ

Home » وبلاگ » معرفی انواع رایحه عطر و ادکلن

معرفی انواع رایحه عطر و ادکلن

رایحه های عطر و ادکلن
فهرست مطالب

امروزه خرید عطر زنانه و مردانه به یکی از ملزومات افرادی شیک پوش و اجتماعی تبدیل شده که ترجیح می ‌دهند در طول روز رایحه بسیار بی‌ نظیری استشمام کنند. از طرفی هر فردی ممکن است عطر محبوب خود را برای محیط‌ های کاری، دوستانه، رسمی و نیمه رسمی داشته باشد، در واقع عطر و ادکلن به رایحه مطبوعی گفته می‌ شود که بعد از استفاده در اطراف بوی آن را استشمام خواهید کرد.

عطر سازان عطر و ادکلن را از اسانس، ترکیبات معطر، پخش ‌کننده، الکل و تثبیت ‌کننده درست می کنند‌ کن استفاده از هر کدام از این موارد فرمول خاص خود را دارد و از مواد مختلفی چون گل، برگ، تنه درخت، ریشه، ساقه و مواد مصنوعی درست می شود..

حال باید بگوییم که رایحه های متفاوتی را برای ساخت عطر استفاده می‌ کنند که هر کدام از آن ‌ها ما را در رویاهای مختلفی غرق می ‌کند. در واقع از بوی دارچین و سیب بگیر تا مشک و کهربا یاس و ... می‌ تواند هر کدام از شما را به حیاط خانه پدربزرگ‌ ها ببرد.

اگر بخواهیم خیلی دقیق درمورد رایحه به‌ کار رفته در ساخت عطر صحبت کنیم باید بگوییم که رایحه عطر خود از ۳ بخش جدا که شامل طبع عطر، طعم عطر و گروه بویایی می شود تشکیل شده که در ادامه این موارد را برای شما معرفی خواهیم کرد.

طبع عطر

انواع طبع عطر و ادکلن

عطر سازان رایحه عطر را به ۲ دسته گرم و سرد تقسیم می‌ کنند که طبع گرم را برای فصل‌ های سرد سال و در فضای باز استفاده می ‌کنند. از طرفی از طبع سرد در فصل ‌های گرم سال و به ‌صورت روزانه در محل کار یا ملاقات با دوستان استفاده می کنند و با توجه به رایحه ای که دارد باعث اذیت دیگران نمی شود و باعث ایجاد سردرد یا حساسیت نمی شوند.

بهترین عطرهای طبع گرم مردانه و زنانه از میان عطرهایی که در فروشگاه‌ ها وجود دارد ویکتوریا سکرت، آنجل گلد، دولچه گابان د وان، رویال نایت مردانه، آب سولوت مردانه، کارولینا هررو، پاکورابان زنانه و ... نام دارد‌.

در رایحه عطر علاوه بر طبع های گرم عطرهایی را برای طبع های خنک تولید می‌ کنند که شامل کرید اونتوس مردانه، ورساچه آبی مردانه، ورساچه صورتی زنانه، لالیک زنان، کوکو شنل زنانه، جنیفر لوپز مردانه و زنان، جورجیو آرمانی مردان و ... می‌ شود.

طعم عطرها

انواع طعم عطر و ادکلن

 قبل ‌از این ‌که اطلاعاتی در مورد رایحه عطر به شما بدهیم باید بگوییم که عطر شامل طعم شیرین، تلخ، ترش و تند می شود که اگر با هر چهار مورد آن ها آشنایی لازم را داشته باشید می ‌توانید به ‌راحتی عطر مورد علاقه خود را پیدا کنید و از طرفی پرکاربردترین عطر در بین رایحه های عطر طعم شیرین و تلخ است.

عطر و ادکلن با طعم تلخ

عطر و ادکلن تلخ

از بین رایحه هایی که عطر دارد می‌ توان رایحه تلخ آن ‌ها را نام برد که در گروه پرطرفدارترین طعم ها قرار می ‌گیرد و افراد شیک پوش و کلاسیک به استفاده از آن‌ ها می ‌پردازند، در واقع عطرهای تلخ شامل رایحه هایی چون ادویه ‌های تند شرقی، ریشه گیاهان، روایح چوبی و ... می‌ شوند.

از نظر عطر شناسان عطر و ادکلن‌ های تلخ بیشتر در مراسم های خاص و عاشقانه استفاده می‌ شوند و گزینه بسیار مناسب برای افراد جوان است، از طرفی باید بگوییم که طعم این عطرها دارای طبع سرد است.

عطر و ادکلن با طعم شیرین

عطر و ادکلن شیرین

در دسته دیگر از طعم ها رایحه شیرین وجود دارد که به ‌عنوان گروه‌ های پرطرفدار در بین خانم‌ ها و آقایان معرفی می ‌شود. عطرهای شیرین از روایحی مثل رایحه گل رز و یاس، رایحه شکلاتی، رایحه کاراملی، رایحه چوب و ادویه برخوردار هستند.

به طور کلی باید بگوییم که این نوع از عطر و ادکلن را بیشتر در فضای دوستانه و صمیمی استفاده می ‌کنند که بیشتر دارای طبع گرم هستند و می‌ توانند در فصل‌ های سرد سال استفاده کرد. لازم به ذکر است که بگوییم استفاده از این عطر می تواند مهربانی، اعتماد و آرامش را به اطرافیان شما بدهد.

عطر و ادکلن با طعم ترش

عطر و ادکان ترش

طعم ترش در بین گروه بویایی قرار دارد که تنها مختص خاص پسندان است، در واقع افرادی که از این طعم عطر استفاده می ‌کنند از جسارت، سرزندگی و شادی زیادی برخوردار است که می ‌تواند این حس را به دیگران هم منتقل کند. هنگام خرید عطر مردانه و زنانه باید این را بدانید که عطرهای طعم ترش را با رایحه مرکبات و میوه‌ های ترش درست می‌ کنند که بیشتر مخصوص روزهای گرم سال است و در طول روز می‌ توان آن‌ ها را استفاده کرد.

عطر و ادکلن با طعم تند

عطر و ادکلن تند

عطرهای تند را می ‌توان در گروه کم طرفدارترین طعم عطرها قرار داد که بیشتر مورد استفاده آقایان قرار می ‌گیرد. در واقع از عطرهایی که طعم تند دارن  خیلی کم استفاده می ‌شود، چرا که می‌ تواند باعث سردرد اطرافیان و خود فرد مصرف‌ کننده شود. عطرهایی که طعم تند دارند برای روزهای سرد سال گزینه مناسبی به شمار می‌ روند که رایحه آن ‌ها را می‌ توان در دسته‌ بندی طبع گرم قرار داد که آن را از رایحه مشک اندود، کهربا و عنبر درست می کنند، از طرفی باید آن‌ ها را در فضای باز استفاده کنید چون در فضای بسته باعث اذیت دیگران می شود.

گروه بویایی عطر

گروه بویایی عطر و ادکلن

یکی از کامل‌ ترین دسته‌ بندی های رایحه عطر گروه بویایی آن می ‌باشد که می ‌تواند تاثیر زیادی در خرید عطر و ادکلن داشته باشد به‌ همین علت در ادامه گروه‌ های اصلی و فرعی عطرهای زنانه و مردانه را برای شما معرفی می‌ کنیم.

رایحه عطر شرقی

رایحه شرقی

از بین رایحه هایی که برای تولید عطر به ‌کار می ‌برند می‌ توان رایحه شرقی را نام برد که بسیار گرم و عجیب است، از طرفی این رایحه را با عصاره وانیل، فلفل، چوب صندل، عنبر و ... درست می ‌کنند. این رایحه حس عمیقی را به افراد می بخشد، چرا که از رایحه ‌های مجلل تشکیل شده و خود به چند دسته رایحه شرقی ملایم که با شدت کمتری احساس می ‌شود، شرق چوبی که عصاره های قدیمی مثل چوب صندل و گل سرخ را برای آن به ‌کار می‌ برند تقسیم می شوند.

رایحه گلدار

رایحه گل

از میان انواع رایحه عطر می توان رایحه گلی را نام برد که محبوب ترین و معروف ترین رایحه است که برای استفاده در قرارهای عاشقانه کمک زیادی می‌ کند. این رایحه شامل نت هایی چون گل رز، زنبق، یاس، مریم گلی و ... می ‌شود، از طرفی آقایانی که به رایحه  گلی علاقه دارند هم می ‌توان از نت های پرتغالی و لوندر استفاده کنند که خود رایحه گلدار هم به سه دسته میوه ‌ای، گل‌ های تازه و گل‌ های ملایم دسته ‌بندی می ‌شود.

رایحه تازه

رایحه تازه‌ ای که برای ساخت عطر و ادکلن‌ ها به ‌کار می‌ برد می‌ تواند احساس شادابی و سرزندگی را به شما ببخشد که در دسته‌ بندی های مختلفی چون مرکبات، گیاهان معطر، آب و رزماری و مریم ‌گلی قرارداد که خود به دسته ‌های مختلفی چون گیاهان معطر، مرکبات، و گیاهان سبز دسته ‌بندی می‌ شوند.

 گیاهان معطر داری نت زیره سبز، رزماری و مریم‌ گلی هستند که اغلب برای ساخت عطرهای مردانه با نت های چوبی آن‌ ها را ترکیب می کنند و در دسته قدیمی ‌ترین لایه‌ ها قرار دارد که قدمت آن ‌ها به بیش ‌از ۴ هزار سال می ‌رسد. از طرفی رایحه مرکبات را با نت خوش طعم و تندی مثل لیمو، پرتقال، ترنج، گریپ فروت و ماندارین ایجاد می ‌کنند.

 گیاهان سبز هم که در دسته دیگر رایحه عطر قرار دارد حس فوق‌ العاده ‌ای را به فرد مصرف‌ کننده و اطرافیان می‌ بخشد که می ‌تواند بوی علف ‌های تازه بریده شده را برای شما ایجاد کند و شامل نت های  شاخ‌ و برگ، برگ ‌های سبز، چای سبز و گیاهان آبزی می‌ شود.

رایحه خوراکی

رایحه خوراکی

 از بین انواع رایحه عطرها می ‌توان رایحه خوراکی را که یکی از جدیدترین و جالب ‌ترین پایه ‌ها است معرفی کرد که کاملا مدرن می باشد و طرفداران زیادی هم دارد. در واقع برای ساخت این نوع رایحه از نت های مختلفی چون کارامل، بوی قهوه، دسر، شیرینی، کاکائو و ... استفاده می ‌شود. به‌ عنوان مثال عطر گودگرل دارای رایحه بادام و قهوه است و نت میانی آن به گل ‌های خوش ‌بو تبدیل می ‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من