وبلاگ

Home » وبلاگ » ده نکته برای حجم دهی بیشتر به مو

ده نکته برای حجم دهی بیشتر به مو

ده نکته برای حجم دهی بیشتر به مو
فهرست مطالب

موی زیبا یکی از مولفه های مهم زیبایی چهره می باشد، بنابراین هیچ فردی از موی سالم دوری نمی‌ کند بلکه همواره درصدد راه ‌هایی هستند که بتوانند سلامت کافی موهای خود را به دست آورند، از طرفی افرادی که با موهای آسیب‌ دیده مواجه هستند برای درمان آن اقدامات لازم را انجام می ‌دهند.

اگر مراقبت های لازم را برای موهای خود انجام ندهید با عارضه‌ های مختلفی مواجه خواهید بود، در واقع بسیاری از افراد از نازک بودن موهای خود رنج می ‌برند، اما روش ‌های مختلفی وجود دارد که می‌ تواند به عنوان حجم دهنده مو عمل کند.

همان‌ طور که متوجه هستید افراد مشکلات مختلفی با موهای خود دارند یا ممکن است بر اساس ژنتیک از حجم مو کمتری برخوردار باشند. در ادامه مطالب قصد داریم اطلاعات مناسبی را در مورد محصولات مراقبتی مو و راهکارهای حجم دهی در اختیار شما قرار دهیم.

حجم دهی به مو با مصرف ویتامین

۱۰. مصرف ویتامین

اگر دقت داشته باشید تمامی اعضای بدن به دریافت ویتامین نیاز دارند، بنابراین موهای شما برای این‌ که سلامت و استحکام خود را همچنان حفظ کنند به مواد معدنی و ویتامین‌ های خاصی نیاز دارد که شما می ‌توانید با تهیه محصولات بهداشتی ویتامین ‌های مورد نیاز مو را برآورده کنید.

موی سر به ویتامین‌ هایی چون A، C، D، E، زینک و آهن نیاز دارد که آن‌ ها را می‌ توان درون مواد خوراکی هم یافت. در واقع ویتامین مو با خوردن محصولاتی چون سیب‌ زمینی، اسفناج، تخم‌ مرغ، آجیل، آووکادو، توت‌ فرنگی، ماهی‌ های چرب، گوشت گاو، عدس، غذاهایی دریایی، تخم پرندگان و ... در کنار مصرف محصولات بهداشتی فراهم خواهد شد که به حجیم شدن مو ها کمک خواهد کرد.

استفاده از وسایل برقی مو با دمای کم برای حفظ حجم مو

۹. کاهش دادن درجه ابزارهای حرارتی مو

بسیاری از افراد در طول روز به استفاده از سشوار، اتومبیل، فر کننده، بابلیس و دیگر دستگاه ‌های حرارتی می ‌پردازند تا بتوانند موهای خود را به بهترین شکل ممکن حالت دهند، اما باید بگوییم افرادی که موهای نازک، خشک و شکننده ای دارند با استفاده از ابزارهای حرارتی می‌ توانند آسیب‌ های زیادی را به موی خود وارد کنند.

زمانی ‌که به خرید محصولات مراقبت مو می ‌پردازید می‌ توانید از محصولاتی که در دسته محافظ‌ های مو در مقابل حرارت قرار دارند استفاده کنید، اما برای کاهش این آسیب‌ ها بهتر است که درجه ابزارهای حرارتی را پایین آورید، به‌ عنوان مثال اگر قصد دارید از اتو مو استفاده کنید بهتر است درجه پایینی را برای آن انتخاب نمایید و استفاده از حالت کننده ‌ها را به ۲ بار در هفته محدود نمایید.

سرم و روغن مو حجم دهنده

۸. استفاده از روغن تراپی

همان ‌گونه که متوجه هستید مو برای ‌اینکه حالت درخشندگی و لطافت خود را حفظ کند به چربی مناسبی نیاز دارد، بنابراین برای این ‌که به تقویت موی سر خود کمک کنید و رطوبت لازم را به موهای آسیب ‌دیده برگردانید بهتر است از روغن گرم استفاده نمایید، همچنین افرادی که به ‌دنبال محصولی به عنوان حجم دهنده مو هستند می‌ توانند به استفاده از روغن نارگیل و روغن آووکادو بپردازند.

برای تهیه روغن مو گرم می‌ توانید دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل و دو قاشق سوپ ‌خوری روغن آووکادو را با هم مخلوط کنید، در نهایت بعد از چند دقیقه که در دمای محیط قرار گرفت آن ‌ها را درون یک ظرف ریخته و درب آن را محکم ببندید، سپس درون آب داغ قرار دهید و بعد از ۲ دقیقه روغن شما گرم می ‌شود که به‌ راحتی با هم ترکیب خواهند شد.

از طرفی می‌ توانید زمانی ‌که روغن به حد ولرم رسید آن را به پوست کف سر، ریشه و ساقه مو بمالید و در نهایت کلاهی را بر روی موهای خود قرار دهید و اجازه دهید روغن به مدت ۲۰ دقیقه کاملا به موهای شما نفوذ پیدا کند و آن ها را با آب ولرم شستشو دهید.

رشد تقویت و حجم دهی مو با آلوئه مورا

۷. استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا را هنگام خرید محصولات مراقبت مو در بازار می توانید مشاهده کرد، چرا که از ویتامین های A، E و C برخوردار است که می ‌تواند به بازسازی رشد سلول ‌های مو کمک زیادی کند، بنابراین با توجه به این‌ که مو به ویتامین های مختلفی نیاز پیدا می ‌کند استفاده از آلوئه ورا یکی از گزینه های مهمی است که می ‌تواند به حجیم شدن موهای شما کمک کند.

از طرفی این محصول از ویتامین B12 و اسیدفولیک هم برخوردار است، همچنین می ‌توانید به خرید ژل آلوئه ورا بپردازید و آن را بر روی پوست کف سر و کل موهای خود بمالید سپس با آب ولرم شستشو دهید.

حفط حجم مو و جلوگیری از آسیب مو توسط شستشو مو با آب سرد

۶. شستشوی مو با آب سرد

تا این قسمت از مطالب در مورد محصولات بهداشتی که می ‌تواند به حجیم شدن موها کمک کند اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دادیم، اما باید بگوییم آسیب‌ هایی که به مو وارد می ‌شود تنها مربوط به استفاده از شوینده ها نیست، بلکه اگر شما موهای خود را با آب داغ شستشو دهید کوتیکول مو به‌ راحتی از بین می رود.

از طرفی بخاری که در حمام وجود دارد کوتیکول ها را باز می‌ کند و در نهایت موهای خشک و وز را به شما تحویل می ‌دهد، بنابراین به شما پیشنهاد می ‌کنیم که برای شستشوی موهای خود از آب ولرم استفاده کنید و در پایان هم با آب سرد دوش بگیرید این کار باعث می ‌شود که ریشه و کوتیکول مو سالم بماند.

انتخاب شامپو مناسب جهت رشد، تقویت و حجم دهی به مو

۵. استفاده از شامپو مناسب

یکی از موارد مهم و ضروری که تمامی افراد به آن توجه نشان می‌ دهند استفاده از شامپو برای تمیز نگه ‌داشتن مو می‌ باشد، اما باید بگوییم که بسیاری از شامپوها دارای عناصری هستند که باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو می‌ شوند، بنابراین بهتر است به‌ جای این‌ که هر روز به شستشوی موهای خود بپردازید در هفته ۲ یا ۳ بار از شامپو استفاده کنید.

افرادی که با موهایی چرب مواجه هستند می‌ توانید از شامپوهای روزانه ملایم بدوی سولفات استفاده نمایند تا منجر به خشک شدن مو نشود و شامپوهایی که حجم دهنده مو هستند را خریداری کنید.

همچنین به این نکته دقت داشته باشید که استفاده زیاد از شامپو می ‌تواند خشکی و وزی مو را به‌ همراه داشته باشد با توجه به تحقیقاتی که آکادمی پوست آمریکا انجام داده است توصیه می کند که به اندازه یک دایره کوچیک از شامپو را برای تمیز شدن موهای خود استفاده کنید.

۴. استفاده از پروتئین

رژیم غذایی می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد و تقویت موها داشته باشد، بنابراین علاوه ‌بر استفاده از محصولات مراقبتی مو باید بتوانید برای رشد و تقویت موهای خود به ‌اندازه کافی پروتئین دریافت کنید، چرا که فولیکول ها مو از پروتئین تشکیل خواهند شد و تحقیقاتی که انجام‌ شده نشان می‌ دهد که کمبود پروتئین به ریزش مو و نازک شدن آن منجر می ‌شود، در نتیجه بهتر است در لیست غذاهای خود محصولاتی چون آجیل‌ ها، دانه ها، لوبیا، حبوبات، اسفناج، کلم، گوشت ‌های کم ‌چرب و ماهی را به جای حجم دهنده مو قرار دهید.

ماساژ پوست کف سر برای تقویت رشد و حجم دهنده به مو

۳. ماسک زرده تخم ‌مرغ

شاید بسیاری از محصولات مویی را مشاهده کنید که آن ‌ها را با پودر زرده تخم‌ مرغ تولید کرده باشند، زیرا یکی از ترکیبات مناسب برای محصولات مراقبتی مو می باشد، چرا که زرده تخم‌ مرغ می‌ تواند پروتئین ‌های لازم را برای استحکام فولیکول های مو به‌ همراه دارد.

 با توجه به مطالعاتی که انجام ‌شده می ‌توان گفت که زرده تخم‌ مرغ به تحریک رشد مو کمک می ‌کند و از طرفی تقویت مو را به‌ همراه دارد، بنابراین می‌ توانید از زرده تخم ‌مرغ برای تامین ویتامین ها و بیوتین مورد نیاز مو استفاده کنید.

۲. ماساژ پوست کف سر

گردش خون به سلامت موها کمک زیادی می ‌کند، از طرفی اگر بتوانید به ماساژ پوست کف سر خود بپردازید جریان خون در فولیکول‌ ها بهتر می‌ شود. مطالعات بسیاری انجام ‌شده است که طبق آن می ‌توان گفت ماساژ روزانه پوست سر می ‌تواند به افزایش ضخامت و استحکام موها شود که در نتیجه نیازی به حجم دهنده مو نخواهید داشت.

برای اینکه به ‌راحتی پوست سر خود را ماساژ دهید می توانی  با استفاده از روغن و به کمک نوک انگشتان به‌ صورت دایره‌ ای کف سر خود را ماساژ دهید، این کار را زمانی‌ که موهای شما خشک است انجام دهید.

۱. استفاده از تی شرت برای خشک کردن مو

متخصصان پوست و مو طبق تحقیقاتی که انجام داده اند اظهار دارند که پیچیدن مو با حوله باعث آسیب به موها و شکنندگی آن می شود، بنابراین استفاده از حوله میکروفایبر یا تی شرت برای خشک کردن موها مناسب تر است. اگر موهای خود را به وسیله تی شرت خشک کنید اصطکاک کمی پیش می آید و شکنندگی موها کمتر می شود در نهایت وزی مو از بین می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من