وبلاگ

Home » وبلاگ » معجزه درخت چای tea tree oil برای مو، پوست و بدن

معجزه درخت چای tea tree oil برای مو، پوست و بدن

معجزه درخت چای tea tree برای مو، پوست و بدن
فهرست مطالب

روغن‌ های مختلفی در بازار وجود دارد که آن ها را به‌ عنوان محصولات مراقبتی و زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار می دهند که از میان آن ‌ها می‌ توان روغن درخت چای را نام برد.

این روغن را از برگ درخت Melaleuca alternifolia  به دست می‌ آورند که در قرن هیجدهم برای اولین‌ بار چندین ملوان این اسم را برای درخت چای انتخاب کرده‌ اند که در سواحل شرقی کشور استرالیا می‌ روید.

به این نکته دقت داشته باشید که درخت چای با گیاه چای که از آن برای چای سبز و سیاه استفاده می ‌کنند کاملا متفاوت است به این معنی که از درخت چای روغنی را به دست می آورند که عموما در طب سنتی کاربرد دارد.

اشخاصی که در استرالیا زندگی می‌ کنند برگ‌ های درخت چای tea tree را می‌ چینند و آن را برای تولید روغن خورد خواهند کرد در این مرحله  می ‌توان از برگ‌ هایی که خورد می‌ شوند برای درمان سرفه و سرما خوردگی هم استفاده کرد و مانند پماد از آن برای بسیاری از بیماری‌ های پوستی استفاده می‌ شود.

این روغن از مواد شیمیایی Terpinen-4-ol برخوردار است که به‌ راحتی به از بین بردن انواع باکتری و قارچ کمک می‌ کند، همچنین می‌ تواند واکنش‌ های حساسیت ‌زای پوستی را کاهش دهد از طرفی عمر گلبول های سفید را برای مبارزه با میکروب افزایش می‌ دهد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده می ‌توان گفت که روغن درخت چای درمان طبیعی و موثری برای بسیاری از بیماری ‌های پوستی است که در ادامه مطالب و موارد استفاده از روغن درخت چای را بیان می‌ کنیم.

تسکین خارش پوست با روغن درخت چای

درمان خارش پوست با روغن درخت چای tea tree oil

روغن درخت چای در بسیاری از محصولات مراقبتی و زیبایی مو و پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد، چرا که از خاصیت ضد التهابی برخوردار است، بنابراین می ‌تواند ناراحتی های پوستی چون خارش را درمان کند، از طرفی هنگام خرید محصولات مراقبت پوست باید به ترکیبات آن توجه داشته باشید.

از طرفی روغن درخت چای پوست را تسکین می ‌دهد و عفونت‌ هایی که باعث خارش می‌ شوند را از بین می‌ برد. برای بهره بردن از این محصول می‌ توانید چند قطره از هر این روغن و روغن های دیگری چون نارگیل یا بادام شیرین مخلوط کنید و در روز چند بار آن را به پوست خود بمالید.

پوست‌ هایی که دچار تعریق، آسیب یا التهاب شده اند با استفاده از روغن درخت چای درمان می‌ شوند، همچنین این روغن به‌ راحتی قرمزی و تورم پوست را کاهش می‌ دهد البته دقت داشته باشید که قبل‌ از استفاده آن را باید با روغن‌ های مختلف آن را مخلوط کنید.

درمان خشکی پوست با روغن درخت چای

درمان خشکی پوست با روغن درخت چای tea tree oil

پوست خشک و دهیدراته از دیگر معضلاتی است که بسیاری از افراد ممکن است با آن مواجه باشند، بنابراین افرادی که دارای پوست خشک هستند معمولا با سوزش و خارش مواجه می ‌شوند از این‌ رو استفاده از روغن درخت چای می ‌تواند این عوارض را کاهش دهد.

روغن درخت چای tea tree با توجه به این‌ که از خاصیت ضد التهابی برخوردار است به‌ راحتی خارش پوست را از بین می‌ برد و ترکیبات ضد میکروبی آن با عفونت مبارزه می ‌کند تا به نقاط دیگر انتشار پیدا نکنند، از طرفی آنتی اکسیدان‌ هایی که در روغن درخت چای وجود دارد پوست را در برابر آسیب‌ هایی که سلول ‌های رادیکال آزاد وارد می کنند محافظت می ‌کند.

طبق تحقیقاتی که انجام‌ شده می ‌توان گفت که روغن درخت چای به‌ عنوان بهترین روغن ‌ها برای درمان اگزما و خشکی پوست معرفی می شود، چرا که به ‌راحتی می ‌تواند پوست شما را ترمیم کند. برای استفاده از این روغن بهتر است چند قطره از روغن را با کمی مرطوب کننده مخلوط کنید و آن را بعد از این‌ که از حمام بیرون می‌ آیید مورد استفاده قرار دهید، اما دقت داشته باشید که حداقل یک ‌بار در روز از این روغن باید برای مناطق آسیب ‌دیده استفاده نمایید.

روغن درخت چای و پوست چرب

خواص روغن درخت چای tea tree oil برای پوست چرب

بسیاری از افراد دارای پوست چرب هستند که به‌ راحتی شرایط را برای ایجاد جوش های بزرگ فراهم می‌ آورد که روغن درخت چای tea tree با توجه به این ‌که خاصیت ضد عفونی ‌کننده دارد می‌ تواند چربی اضافی پوست را از بین ببرد.

لازم به ذکر است که بگوییم ترشح های بیش ‌از حدی که بر روی پوست انجام می‌ شود آکنه را به وجود می ‌آورد، بنابراین روغن درخت چای به‌ صورت عمقی به پوست نفوذ می ‌کند و منافذ بسته را باز خواهد کرد، در نتیجه از بسته شدن قدرت ‌های چربی جلوگیری خواهد کرد.

برای درمان پوست چرب خود می توانید چند قطره از روغن درخت چای را در مرطوب کننده، ضد آفتاب یا تونر خود مخلوط کنید و آن را در طول روز مورد استفاده قرار دهید، همچنین به‌ راحتی می‌ توان از روغن درخت چای و خاک رس ماسک مناسبی را برای پوست های چرب درست کرد.

از بین بردن پسوریازیس با روغن درخت چای

درمان پسوریازیس با روغن درخت چای

پسوریازیس نیز از دیگر مشکلات پوستی می باشد که ممکن است عده‌ ای از افراد با آن دست ‌و پنجه نرم کنند و برای درمان آن می‌ توان از روغن درخت چای استفاده کرد، چرا که از خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده برخوردار است، بنابراین می ‌تواند تمامی باکتری‌ ها و میکروب‌ های عفونی را از بین ببرد.

زمانی که قصد استفاده از این محصول را دارید بهتر است ۱ تا ۲ قطره از آن را با روغن های دیگر مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را در طول روز بر روی منطقه آسیب ‌دیده ماساژ دهید.

درمان شوره سر با روغن درخت چای

درمان شوره سر با روغن درخت چای

شوره سر یکی از مشکلات پوستی است که هر فردی در طول زندگی خود ممکن است با آن مواجه شود، در واقع سلول‌ های مرده ای بر روی پوست سر وجود دارند که اگر به درمان آن‌ ها نپردازید کم‌ کم به شوره تبدیل می‌ شوند که تحت این شرایط به‌ راحتی می‌ توان با استفاده از روغن درخت چای شوره سر را از بین برد.

این روغن و دیگر محصولات مراقبت و زیبایی پوست که از ترکیب روغن درخت چای برخوردار هستند به افزایش سلامت و رطوبت پوست سر و مو کمک زیادی می‌ کنند، بنابراین برای درمان مشکلات پوست سر و مو می توانید به خرید محصولات مراقبت مو بپردازید.

برای درمان شوره سر با استفاده از روغن چای بهتر است مخلوطی از روغن درخت چای و روغن بادام شیرین یا نارگیل را درست کنید و آن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید سپس اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی موها باقی بماند و آن را با شامپوی گیاهی یا چهل گیاه بشویید.

درمان جوش و آکنه با روغن درخت چای

درمان جوش و آکنه با روغن درخت چای

آکنه یک بیماری التهابی پوستی می‌ باشد که سیستم ایمنی بدن به آن واکنش نشان می دهد و لکه ‌هایی ملتهب و قرمز را بر روی پوست ایجاد می‌ کند، البته دقت داشته باشید که ایجاد آکنه دلایل مختلفی دارد که یکی از آن ‌ها ترشح بیش‌ از حد چربی بر روی پوست و دیگری به دام افتادن پوست های مرده داخل منافذ می‌ باشد، همچنین اگر سطح ترشح چربی بالا رود ایجاد جوش زیاد می شود و تبدیل به آکنه خواهد شد.

منافذ بسته پوست با توجه به این‌ که از غدد چربی زیادی برخوردار هستند در طول روز اگر مقدار بیش‌ از حدی چربی تولید کنند چرخه ایجاد آکنه را به وجود می ‌آورند، از طرفی سلول‌ های مرده پوست تقریبا هر ۳۰ روز یک ‌بار می ریزند و سلول ‌های جدید جایگزین آن‌ ها خواهد شد، اما گاهی اوقات این لایه‌ برداری ممکن است خیلی دیر انجام شود و پوست‌ های مرده درون منافذ پوست حبس شوند که در نتیجه آکنه را ایجاد خواهد کرد.

ممکن است باکتری به اسم پروپیونی باکتریوم آکنس  در داخل منافذ پوست شروع به رشد کند و زمانی‌ که پوست چربی را ترشح می ‌کند این باکتری به ‌راحتی تغذیه خواهد شد که به‌ راحتی می‌ تواند آنزیم ‌های تخریب‌ ه پوست را تولید کند و هنگامی ‌که سیستم ایمنی بدن به این نوع پروتئین ‌ها واکنش نشان دهد التهاب‌ های ایجاد خواهد شد که خود را به‌ صورت جوش یا آکنه نشان می‌ دهند.

در نهایت با استفاده از روغن درخت چای tea tree می‌ توانید به از بین رفتن این التهابات کمک کنید، همچنین ضایعات پوستی هم بر روی پوست ایجاد نخواهند شد درخت چای به‌ راحتی می تواند با انواع باکتری ‌ها، قارچ‌ ها و ویروس ‌ها مقابله کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من