وبلاگ

Home » وبلاگ » روتین مراقبتی مو برای موهای چرب

روتین مراقبتی مو برای موهای چرب

روتین مراقبتی مو برای موهای چرب
فهرست مطالب

مراقبت از مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به ‌خصوص اگر با موهای چرب مواجهه باشید باید با استفاده از روتین مراقبتی موهای چرب تعادل را برای موهای خود ایجاد کنید.  شاید بسیاری از افراد با روتین مراقبت از مو آشنایی نداشته باشند، بنابراین باید بگوییم کارهایی که برای مراقبت از موی سر انجام می‌ شود به عنوان روتین مراقبتی مو معرفی می‌ گردد که می ‌تواند به رفع آسیب ‌دیدگی‌ ها کمک کند.

افرادی که موی چرب دارند با مشکلات اساسی مواجه هستند به‌ عنوان مثال زمانی ‌که موی خود را می ‌شویند احساس تمیزی می کنند، اما شستشوی زیاد هم می‌ تواند موها را خشک کند و چربی طبیعی پوست را از بین ببرد.

راهکارهای بسیاری وجود دارد که باعث می ‌شود موهای چرب شما به تعادل برسند بنابراین در ادامه‌ مطالب روتین مراقبت از موهای چرب را برای شما معرفی خواهیم کرد.

محصولات مناسب موی چرب

همان ‌طور که گفته شد موهای چرب از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و محصولاتی که برای شستشوی انتخاب می‌ کنید باید از مواد خاصی تولید شده باشند تا موی شما را با آسیب های احتمالی مواجه نکنند، به همین علت در ادامه مطالب محصولاتی که به شما کمک می ‌کند موهایی متعادل داشته باشید و چربی مو را از بین ببرید معرفی خواهیم کرد.

شامپو بدون گوگرد

بیشتر شامپوهایی که در بازار وجود دارد بر پایه سولفات و گوگرد تولید می‌ شوند که می ‌تواند پوست سر شما را تمیز و خشک نماید. زمانی ‌که به‌ تازگی از شامپوهای گوگرددار استفاده می‌ کنید احساس تمیزی خاصی را تجربه خواهید کرد، اما به مرور زمان چربی بیش ‌از حدی را مشاهده می‌ کنید تا موهای شما دچار آسیب نشوند، بنابراین برای این ‌که چربی ها به حداقل برسند باید به استفاده از شامپوهای بدون گوگرد در روتین مراقبت از موهای چرب بپردازید.

استفاده از شامپوی خشک

بسیاری از افراد یک روز را هم بدون شستشوی موهای خود نمی‌ توانند از خانه بیرون بروند، چرا که موی آن ها چرب به‌ نظر می‌ رسد، بنابراین در مرحله اول بهتر است از شستشوی روزانه موها خودداری کنید یا این ‌که آن را به حداقل برسانید، اما اگر تحت هیچ شرایطی نمی ‌توانید این روتین خود را کنار بگذارید بهتر است از شامپوی خشک استفاده کنید تا موی شما به ‌ظاهر تمیز به‌ نظر برسد. شامپوهای خشک را باید به ریشه مو اسپری کنید تا کل موهای شما را پوشش دهد و از ایجاد چربی بیش ‌از اندازه جلوگیری نماید.

اسپری بافت دهنده

هنگام خرید محصولات مراقبت از موهای چرب می ‌توانید به انتخاب اسپری بافت دهنده مو هم بپردازید. به‌ عنوان مثال اگر موهای شما به‌ صورت مکرر چرب می ‌شود شامپوهای خشک نمی‌ توانند به کمک شما بیایند، بنابراین بهتر است با استفاده از اسپری بافت دهنده جلوی تولید چربی را بگیرید.

شامپوی شفاف کننده

شوینده‌ های بسیاری در بازار وجود دارد که می ‌تواند به شما کمک کند موهایی شاداب و براق داشته باشید پس اگر می‌ خواهید که حالت خاصی را به موهای خود بدهید می‌ توانید از شامپوهای شفاف کننده استفاده نمایید تا پوست سر شما حالت اولیه خود را داشته باشد و به پاکسازی عمقی پوست سر و ریشه ‌های موی خود بپردازید.

روغن 

از دیگر محصولات مویی مراقبتی برای موهای چرب روغن ‌های مختلفی است که باعث می‌ شود پوست شما از چربی طبیعی برخوردار باشد، اما دقت داشته باشید افرادی که دارای موهای چرب هستند به هیچ وجه نباید روغن‌ ها را به ریشه موهای خود بزنند و ساقه موها را به روغن آغشته کنند.

علت چربی بیش از حد موها

علت های چرب شدن مو

افرادی که موهای چربی دارند معمولا تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرند یا از روتین مراقبتی موهای چرب مناسبی پیروی نمی کنند که در ادامه برخی از علل ایجاد چربی را برای شما بیان می کنیم.

بازی کردن با مو

غده‌ های سباسه ای که در پوست وجود دارد به ترشح چربی‌ ها کمک می‌ کند، بنابراین یکی از عواملی که باعث تحریک این غدد می‌ شود بازی کردن با موها می ‌باشد، بنابراین اگر در طول روز دست خود را در لا به‌ لای موها می‌ برید و با آن‌ ها بازی می‌ کنید با چربی بیش ‌از حد مو هم مواجه خواهید بود که باید این عادت خود را اصلاح کنید.

شانه زدن موهای چرب

بسیاری از افراد در طول روز چندین بار موهای خود را شانه میزنند و همین کار باعث می شود که پوست سر چربی بیش از حد تولید کند، بنابراین برای داشتن موهایی سالم و متعادل بهتر است در روتین مراقبت از موهای چرب یک شانه چوبی را تهیه کنید و پر طول روز فقط یکبار موهای خود را شانه بزنید.

شستشوی بیش از حد مو

غده هایی در پوست سر وجود دارند که اگر تحریک شود باعث چربی بیش ‌از حد موها شود، بنابراین شستشوی غلط موها در حمام باعث تحریک این غدد خواهد شد. از طرفی چنگ زدن موها به ترشح چربی در قسمت ریشه ‌ها منجر می‌ شود برای ساقه مو خشکی را در پی دارد.

 استفاده از آب داغ

 آب داغ می ‌تواند برای افرادی که دارای موهای سالم هستند هم مضر باشد، چرا که باعث باز شدن کوتیکول های مو می شوند و همین موضوع باعث می شود موها ظاهری شاخ مانند به خود بگیرند، بنابراین بهتر است هنگام حمام رفتن از آب ولرم یا سرد استفاده کنید.

رطوبت و دما

از دیگر مواردی که می تواند بر روی چرب شدن موها تأثیر بگذارد رطوبت و افزایش دما می ‌باشد، چرا که هر چه رطوبت بالاتر رود چربی پوست سر هم بیشتر می ‌شود به همین علت نباید برای مدت زمان طولانی در محیط‌ های گرم و حرارت بالا قرار بگیرید، هرچند با روتین مراقبت از موهای چرب می توانید سلامت موها را برگردانید، اما به طور کلی افرادی که در آب ‌و هوای شرجی قرار دارند با موهایی چرب مواجه هستند.

از بین بردن چربی اضافی پوست سر

از بین بردن چربی اضافه پوست سر

اگر غددی که در پوست وجود دارد چربی زیادی را تولید کند با موهایی چرب مواجه می شوید، بنابراین برای‌ اینکه بتوانند از ایجاد موهای چرب جلوگیری کنید راهکارهایی وجود دارد که در ادامه آن‌ ها را بیان می‌کنیم.

 لایه برداری پوست سر

 شاید بسیاری از افراد تصور کنند که لایه‌ برداری را تنها برای پوست صورت انجام می ‌دهند، اما باید بگوییم افرادی که مستعد موی چرب هستند می‌ توانند لایه‌ برداری را برای پوست سر خود انجام دهند، البته دقت داشته باشید که لایه برداری باعث می‌ شود که مو سر شما ظاهری سالم و تمیز داشته باشد، بنابراین بهتر است به استفاده از اسکراب پوست سر بپردازید.

بسیاری از اسکراب هایی که در بازار وجود دارد کریستال و شکر تولید می شوند و می ‌توانند به‌صورت فیزیکی فرایند لایه‌ برداری را انجام دهد، همچنین می‌ توان گفت که برخی از این محصولات از پروبیوتیک برخوردار هستند که آبرسانی پوست سر را به ‌خوبی انجام می ‌دهند.

استفاده از مکمل

داشتن مو و پوستی زیبا می ‌تواند نشان‌ دهنده آن چیزی باشد که درون شما وجود دارد، بنابراین خوردن مکمل هایی که از ویتامین ب و امگا ۳ برخوردار هستند، می ‌تواند به شما کمک کند که از موهای شفاف و براق برخوردار باشید، اما دقت داشته باشید که تمامی مکمل های موجود توسط سازمان غذا و دارو تأیید نمی‌ شوند در نتیجه هنگام خرید محصولات مراقبت از موهای چرب چون مکمل ها باید این موضوع را مد نظر قرار دهید.

خشک کردن مو با هوای طبیعی

سشوار کشیدن می تواند چربی زیادی را بر روی پوست و موی شما ایجاد کند، بنابراین اجازه دهید که موهای شما توسط هوای طبیعی خشک شوند شاید این فرآیندی زمان ‌بر باشد اما با راهکارهایی که وجود دار می توانید به تسریع این فرآیند کمک کنید.

استفاده از سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب می تواند به متعادل سازی پوست سر کمک زیادی کند، بسیاری از افراد تصور می کند که سرکه سیب به قدری اسیدی است که می تواند باعث ایجاد موهایی خشک و شکننده شود، اما باید بگوییم سرکه به قدری ملایم می باشد که می تواند باعث ایجاد ph طبیعی پوست سر بپردازد‌.

جمع کردن مو بالای سر

با توجه به نوع مویی که دارید ممکن است بعد از سه روز موهای شما چرب و کثیف شود که جای نگرانی نیست، چرا که علاوه بر استفاده از روتین مراقبتی برای موهای چرب می توانید در این شرایط مدل موهای خاصی را به کار ببرید، در واقع شما با بستن موهای خود بالای سر می توانید از ایجاد چربی بیش از حد جلوگیری کنید.

مقاله های مکمل و مرتبط

روتین مراقبت از مو چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما می دانید که مو ها چقدر می توانند بر روی ظاهر افراد تأثیر گذار باشند. به همین دلیل است

1402-08-12
0
روتین مراقبتی مو برای موهای خشک و آسیب ‌دیده

هر فردی ممکن است در طول زندگی با موهای خشک مواجه شود و بدون شک اگر شما هم این تجربه

1402-08-16
0
روتین مراقبتی مو برای انواع موهای فر

اگر شما هم از موهای فر برخوردار هستید بدون شک متوجه خواهید شد که نگهداری از آن اصلا کار راحتی

1402-08-24
0
روتین مراقبتی مو برای موهای دکلره شده و هایلایت شده

یکی از راهکارهای مناسبی که برای ایجاد تغییر ظاهری مدنظر خانم ها قرار دارد دکلره و هایلایت کردن موها می

1402-08-28
0
روتین مراقبتی مو برای موهای رنگ شده

داشتن ظاهری زیبا همیشه به‌ عنوان یکی از دغدغه خانم ‌ها معرفی می‌ شود که رنگ کردن موها یکی از

1402-09-05
0
روتین مراقبتی مو برای موهای کراتین شده

بسیاری از افرادی که با موهایی وز مواجه هستند معمولا به کراتینه کردن موهای خود می پردازند. اگر شما هم

1402-09-09
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من