وبلاگ

Home » وبلاگ » چند راهکار برای سریعتر کردن رشد مو

چند راهکار برای سریعتر کردن رشد مو

راهکارهایی برای افزایش سرعت رشد موهای سر - لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی طنین پخش
فهرست مطالب

یکی از نکات مهمی که برای داشتن ظاهری زیبا باید به آن توجه داشته باشید رشد سریع موها می ‌باشد. در واقع مو می‌ تواند نقش بسیار زیادی را در جذابیت و زیبایی افراد ایفا کند، از طرفی باید بگوییم که کندی رشد مو از مشکلاتی است که گریبان ‌گیر افراد زیادی شده است.

طبق تحقیقاتی که انجام‌ شده می ‌توان گفت افراد در طول ماه  مابین ۶ میلی تا ۱ سانتی ‌متر با توجه به عوامل ژنتیکی که دارند با رشد مو مواجه هستند. به این نکته دقت داشته باشید که فرمول ثابتی برای افزایش رشد مو وجود ندارد، اما با خرید بهترین محصولات مراقبت مو می‌ توانید به رشد هر چه سریع‌ تر آن کمک زیادی کند، در ادامه مطالب اطلاعات مناسبی را در این خصوص در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رشد سریع مو با افزایش سرعت چرخه مو

چرخه رشد مو

مراحل رویش مو تا ریزش آن پروسه ای است که زمان زیادی طول می کشد، از طرفی املاح ضروری بدن، مواد مغذی، ویتامین ها و ...  بر روی رشد مو و سلامت آن ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد. به طور کلی چرخه طبیعی رشد مو از سه مرحله برخوردار است که اگر به درستی انجام شود رشد مو بهتر صورت می گیرد.

در مرحله اول سلول های پیاز مو به سرعت پخش می شوند و بعد از اینکه موها رشد کنند مستحکم خواهند شد، این مرحله تا پنج سال که فولیکول های مو به خواب می روند ادامه دارد که در این مرحله می توانید برای تقویت مو به خرید بهترین محصولات مراقبت مو بپردازید.

مرحله بعدی که مرحله بینابینی نام دارد پیازهای مو را برای استراحت آماده می کند، در واقع پیاز مو بعد از رشد سریع شروع به خواب می روند و فولیکول های مو کاهش پیدا خواهند کرد. در مرحله ریزش مو بعد از مرحله رشد و استراحت انفاق می افتد  که ساقه مو رشد نمی کند و بعد از چهار ماه دوباره مو شروع به رشد می کند.

 

شامپو مناسب برای افزایش رشد مو

استفاده از شامپو

محصولات رشد مو علاوه بر این ‌که از خاصیت رشد مجدد مو برخوردار هستند به‌ عنوان ضد ریزش مو عمل می‌ کنند و به ضخیم شدن موهای نازک کمک خواهند کرد که از بین این محصولات می توان خرید شامپو مو را نام برد.

شامپوهای مخصوصی که برای رشد مو وجود دارند از ویتامین ‌های مورد نیازی چون بیوتین و ویتامین B12 برخوردار هستند که می ‌توانند مواد مغذی را برای احیای موها فراهم آورند و علاوه‌ بر آن به کاهش ریزش مو می ‌انجامد از طرفی باید بگوییم حجم و ضخامت موها را افزایش خواهند داد.

با استفاده مداوم از شامپو مخصوص رشد گردش خون در کف سر بهبود می‌ یابد و فولیکول های مو تغذیه می‌ شوند، در نهایت به تنظیم ph پوست سر کمک زیادی می‌ کند.

 

ماسک مو و نرم کننده مو خوب برای افزایش رشد مو

استفاده از ماسک مو

از دیگر محصولاتی که برای رشد سریع مو در بازار وجود دارد می توان ماسک مو را نام برد که از خاصیت مرطوب کنندگی قوی و آبرسانی برخوردار هستند و به کوتیکول های درونی مو به‌ راحتی نفوذ پیدا می کنند و در نتیجه آب مورد نیاز به ساختمان ساقه مو نفوذ پیدا خواهد کرد.

ماسک مو از خاصیت ضد موخوره و ضد وزی برخوردار است، در نهایت تاثیر زیادی بر روی تقویت و ریزش موها می‌ گذارد، همچنین روغن‌ های طبیعی که در ماسک پیدا می‌ شود به کاهش ریزش مو کمک زیادی خواهد کرد، این ماسک‌ ها شکننده و ضعیف بودن مو را بهبود می‌ بخشد در نهایت به بازسازی مو می‌ پردازند.

با خرید ماسک مو می توانید به ‌راحتی موهای خود را شانه بزنید و روی گره‌ های مو تاثیر مثبتی می‌ گذارد، لازم به ذکر است که بگوییم استفاده مکرر از ماسک مو به تقویت موها، رشد سریع‌ تر و کیفیت ظاهری آن کمک زیادی می ‌کند.

استفاده از محصولات تقویتی

اسپری و محصولات تقویتی در بازار وجود دارد که به تقویت موها کمک زیادی خواهد کرد و به تنظیم ph پوست سر می پردازد، از طرفی به‌ راحتی ضعف و نازک بودن مو را از بین می ‌برد، در نهایت خاصیت حجم دهنده بالایی دارند.

با توجه به این‌ که بسیاری از افراد با ریزش مو دست‌ و پنجه نرم می ‌کنند تراکم مو کاهش پیدا خواهد کرد که باید به استفاده از محصولات تقویتی پردازند تا موهای آن ها را بر پشت نشان دهد از این ‌رو به‌ راحتی می ‌توان به خرید محصولات تقویتی مو پرداخت.

استفاده از نرم کننده مو

نرم ‌کننده‌ ها از دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که از قدرت رطوبت رسانی و آبرسانی بالایی برخوردار هستند و در صورت استفاده می ‌توانند موها را نرم و لطیف و درخشان کنند. لازم به ذکر است که بگوییم این محصولات از ویژگی ضد وز برخوردارند که ابریشمی شدن موها را فراهم می‌ آورند و تاثیرات مثبتی بر روی ضخامت و استحکام مو دارد.

یکی از ویژگی‌ های بارز و مهم نرم کننده مو قابلیت صاف کردن می ‌باشد، در واقع با توجه به فرمولاسیونی که این محصولات دارند باعث تغذیه مو می شوند و از ریزش آن‌ ها جلوگیری خواهند کرد، از طرفی هنگام شانه زدن  با گره ‌های پیچ‌ در پیچ رو به رو نخواهید بود.

 

مکمل های تقویتی مو برای رشد سریع تر مو ها

استفاده از مکمل ‌ها

تا این قسمت از مطالب اطلاعات مناسبی را در مورد محصولاتی که می‌ توانند باعث رشد سریع مو شوند در اختیار شما قرار دادیم، اما نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از مکمل ‌ها می‌ تواند به فرآیند رشد مو کمک زیادی کند از طرفی با توجه به این‌ که تمامی ترکیبات لازم برای رشد مو در مواد غذایی طبیعی وجود ندارد باید حتما از مکمل هایی چون بیوتین و قرص ‌های مولتی ‌ویتامین استفاده کرد.

خانم ‌هایی که می ‌خواهند موهایی بلند و مستحکم داشته باشند باید از مکمل‌ هایی استفاده نمایند که مواد معدنی مورد نیاز موها را فراهم آورد، البته دقت داشته باشید که مکمل‌ ها تنها به رشد مو منجر نمی‌ شود بلکه ممکن است مصرف بیش ‌از حد آن‌ ها شما را با اختلالاتی مواجه کند بنابراین بهتر است قبل مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

 

استفاده از روغن های گرم مثل روغن نارگیل برای افزایش رشد مو

استفاده از روغن گرم

ماساژ پوست سر با استفاده از روغن گرم از دیگر مواردی است که می ‌تواند به رشد سریع موها کمک زیادی کند، بنابراین می‌ توانید با توجه به جنس مویی که دارید روغن مناسبی را انتخاب کرده و آن را ولرم نمایید سپس بر روی پوست سر پخش کنید، در نهایت به‌ صورت دایره‌ ای آن را ماساژ دهید اینکار باعث می ‌شود که گردش خون در پوست سر بهتر انجام شود و بازسازی و نرم شدن موها را در پی دارد، همچنین پیاز مو را تقویت می‌ کند.

 

مصرف کافئین باعث افزایش سرعت رشد مو

استفاده از محصولات کافئین دار

همان‌ طور که متوجه هستید کافئین برای بازیابی انرژی و تقویت امری بسیار مهم به شمار می‌ رود، بنابراین طبق تحقیقاتی که انجام‌ شده می ‌توان گفت که مصرف کافئین  به رشد سریع موها کمک زیادی می کند، چرا که جریان خون را بهبود می ‌بخشد و باعث می‌ شود که مواد مغذی فولیکول ها فراهم شود، بنابراین چرخه رشد افزایش پیدا می ‌کند. تحت این شرایط بهتر است به خرید محصولات مراقبت مو کافئین دار بپردازید تا سلامتی و رشد موهای شما را بهبود ببخشد.

دوری از گرما

گرمای ناشی از ابزارهای حرارتی چون سشوار، اتو مو و صاف کننده می ‌تواند باعث شکستگی و آسیب به موها شود، بنابراین بهتر است تعداد دفعات استفاده از این ابزارآلات را کاهش دهید، زیرا طبق تحقیقاتی که انجام ‌شده می توان گفت که ابزارآلات حرارتی به دلیل شکنندگی که به وجود می آورند موها را کوتاه تر نشان می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من