وبلاگ

Home » وبلاگ » روتین مراقبت از مو چیست و چه کاربردی دارد؟

روتین مراقبت از مو چیست و چه کاربردی دارد؟

روتین مراقبت از مو چیست و چه کاربردی دارد؟
فهرست مطالب

حتما می دانید که مو ها چقدر می توانند بر روی ظاهر افراد تأثیر گذار باشند. به همین دلیل است که افرادی که به ظاهر مو های خود اهمیت می دهند دائما به دنبال خرید محصولات مراقبتی مو هستند. این محصولات کمک می کند تا افراد مو هایی سالم و براق داشته باشند و از این طریق به ان ها اعتماد به نفس می دهد. براق بودن مو ها می تواند جذابیت چهره افراد را افزایش دهد. روتین مراقبت از مو ها نیاز به زمان و محصولات مناسبی دارد که به سلامت مو ها کمک کند. افراد می بایست با توجه به نوع مو های خود روتین مناسبی را برای خود مشخص کنند و طبق آن عمل نمایند. خرید محصولات روتین مراقبت مو می تواند به شما کمک کند مو های خود صاف کنید، براق کنید و یا حالت دهید. حتما به این نکته دقت کنید که محصول مورد استفاده شما متناسب با جنس موی شما باشند. اگر نسبت به این نکته بی اهمیت باشید روتین مراقبت از مو برای شما نتیجه عکس خواهد داد و به جای تقویت بافت مو تخریب می نماید.

در خرید محصولات روتین مراقبت مو با تنوع زیادی رو به رو هستید. افراد می بایست با توجه به نیاز خود نوع مناسبی از آن ها را تهیه کنند. حال که با کاربرد روتین مراقبت از مو آشنا شدید بهتر است بدانید که انواع آن کجا کاربرد دارد. برخی افراد دارای روتین مراقبت از مو برای قبل از حمام هستند. برخی نیز به طور بر عکس دارای روتین مراقبتی برای بعد استحمام هستند. محصولاتی نیز مناسب استفاده روزانه می باشد که افراد مختلفی آن ها را در روتین مراقبت از مو قرار داده اند. علاوه بر این که می توانید از محصولات مختلف برای روتین مراقبت از مو استفاده کنید اقداماتی نیز نیاز است انجام شود تا نتیجه بهتری بگیرید. داشتن یک روتین مراقبتی می تواند به شما کمک کند تا به آسانی سلامت مو های خود را حفظ کنید. قبل از این که روتین مراقبتی را برای خود انتخاب کنید بهتر است اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات می توانند عبارتند از موارد زیر باشند.

  • شناخت نوع مو: موی افراد انواع مختلفی دارد که یک خاصیت ژنتیکی می باشد. اگر می خواهید از مو های خود مراقبت کنید بهتر است ابتدا مو های خود را بشناسید تا بدانید چگونه بهتر است با آن ها رفتار شود. برای این که متوجه شوید جنس مو های شما چیست؟ چند روز هیچ محصول مویی را بر روی آن ها مصرف نکنید. بعد از گذشت چند روز شما خواهید دید که موی شما خشک، چرب، معمولی، صاف، موج دار یا فر است.
  • عدم استفاده از آب داغ در هنگام شستشو: با توجه به این که کف سر همه افراد به اندازه ای چرب است و این چربی طبیعی و مورد نیاز است. آب داغ می تواند این چربی طبیعی را از بین ببرد و مشکلاتی را برای سلامت آن ها به وجود آورد. بهتر است مو ها را با آب ولرم بشویید تا با حفظ چربی طبیعی آن سلامت مو ها را تضمین نمایید.
  • نوک گیری مو ها: اگر هر چند وقت مو های خود را کوتاه نکنید خواهید دید که نوک مو های شما به چند شاخه تقسیم شده است. این موضوع آسیبی است که در اثر کوتاه ننمودن مو ها به آن وارد می کنید. بهتر است هر سه ماه مو های خود را کوتاه کنید یا حداقل نوک آن ها را کمی قیچی کنید تا از ایجاد مو خوره جلوگیری نمایید.
  • عدم لمس مو ها: لمس مو ها مخصوصا در قسمت ریشه ها باعث می شود تا چربی طبیعی پوست کف سر شما به دیگر قسمت ها پخش شود. این اتفاق می تواند باعث شود تا مو های شما چرب شده و نیاز به شستشو دارد؛ در صورتی که این طور نیست. بهتر است دائما دست خود را داخل مو ها نبرید و آن ها را لمس نکنید.
  • شستشوی به موقع مو ها: ممکن است برخی مو ها به صورت روزانه نیاز به شستن داشته باشند. اما برخی از انواع مو ها هر چند وقت یک بار و وقتی که کثیف و چرب شدند باید شسته شوند. البته شستشوی روزانه به افراد توصیه نمی شود؛ اما ممکن است برخی مو ها چربی زیادی تولید کنند و این موضوع باعث شود تا آن ها نیاز به شستشوی روزانه داشته باشند. به طور کلی شستشوی مو ها بستگی زیادی به نوع جنس آن ها دارد.

در این مقاله ما شما را راهنمایی می کنیم که با توجه به نوع مو ها محصول مناسبی را تهیه کنید و روتین مراقبت از مو را برای خود در نظر بگیرید.

روتین مراقبتی مو برای مو های خشک و آسیب دیده

روتین مراقبت از مو های خشک و آسیب دیده

اگر دارای مو هایی خشک و آسیب دیده می باشید به این معنی است که مو های شما دارای آب کمی در بافت خود است. افراد می بایست با خرید محصولات مراقبتی مو رطوبت لازم مو ها را تامین نمایند. زیرا کمبود رطوبت در مو ها باعث کدر بودن و شکننده بودن آن ها می شود. اگر آن ها را درمان نکنید و روتین مراقبت از مو مناسبی نداشته باشید مو های شما تبدیل به مو هایی آسیب دیده خواهند شد. معمولاً هر چقدر سن افراد بیش تر شود بدن آب بیش تری از دست داده و این موضوع بر مو ها نیز تأثیر می گذارد. البته خشکی مو دلایل دیگری نیز می تواند از جمله شستشوی بیش از حد مو ها، شنا کردن زیاد، تابش آفتاب شدید، رنگ کردن مداوم و... داشته باشد. اگر خشکی موی شما بیش از حد است می بایست برای درمان اقدام به تهیه و خرید محصولات روتین مراقبت مو کنید. برخی از مواردی که در این روتین باید رعایت کنید در ادامه شرح داده شده است.

  • از شامپو های نرم کننده و آبرسان مو استفاده کنید.
  • نیازی نیست هر روز مو های خود را بشویید.
  • اگر خیلی به استخر می روید از کلاه های ضد آب استفاده کنید.
  • به شامپوی مورد استفاده خود توجه کنید که مناسب مو های شما باشد.
  • با خرید محصولات مراقبتی مو مانند سرم های آبرسان مو را به روتین مراقبتی خود اضافه کنید.
  • سعی کنید کم تر از اتو مو و دیگر دستگاه های حالت دهنده مو استفاده کنید.
  • در هنگام استفاده از دستگاه های حالت دهنده مو از محصولاتی که مو ها را در برابر حرارت حفظ می کند استفاده کنید.

روتین مراقبتی مو برای مو های کراتین شده

کراتینه نمودن مو ها باعث ایجاد صافی مو ها می شود اما این صافی و ابریشمی شدن مو ها دائمی نخواهد بود. هزینه انجام این کار معمولاً بسیار بالا است و افراد تلاش می کنند تا ماندگاری ان را افزایش دهند. این ماندگاری نیاز به یک روتین مراقبت از مو مناسب مو های کراتین شده دارد که در ادامه به بهترین راه ها اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از محصولات ضد سولفات: بهتر است برای افزایش ماندگاری کراتین مو ها از محصولات ضد سولفات استفاده کنید. زیرا سولفات خاصیت پاک کنندگی دارند و باعث می شود مواد کراتین از روی مو ها پاک شود.
  • خشک کردن مو ها: خشک کردن مو ها می تواند به ماندگاری مواد کراتین کمک کند. بعد از این که مو های خود را شستید با استفاده از سشوار آن ها را به طور کامل خشک کنید.
  • مصرف روغن های مناسب: با خرید محصولات روتین مراقبت مو مانند روغن ها به احیا شدن قسمت های آسیب دیده مو کمک می کنید. این روغن ها از جمله روغن آرگان هستند که بعد از حمام بر روی مو ها استفاده می شود. استفاده از این روغن مو ها را چرب نمی کند و رایحه خوبی نیز به مو ها می دهد.

روتین مراقبتی مو برای مو های رنگ شده

رنگ کردن مو ها مورد علاقه خانم ها است و برای ایجاد تغییر در چهره خود از رنگ های شیمیایی استفاده می کنند. استفاده از برخی رنگ ها و همچنین مواد دکلره می تواند آسیب جدی به مو ها وارد کند. به همین دلیل باید بعد از رنگ کردن از آن ها مراقبت کنید. اقدامات لازم برای مراقبت از مو های رنگ شده می تواند موارد زیر باشد.

  • عدم استفاده از دستگاه های حالت دهند مو: دستگاه های حالت دهنده مو به دلیل حرارتی که تولید می کنند می توانند باعث شکنندگی مو های شما شود.
  • استفاده از نرم کننده: نرم کننده ها می توانند به ترمیم مو های رنگ شده کمک کنند. با خرید محصولات مراقبت از مو آن ها را آبرسانی و مرطوب کنید. می بایست در هفته دو تا سه بار از آن ها استفاده نمود.
  • نوک گیری: مو خوره یکی از آسیب هایی است که در مو های رنگ شده دیده می شود و کوتاه کردن نوک مو ها هر چند وقت یک بار می تواند باعث جلوگیری از این آسیب شود.

 

روتین مراقبتی مو برای مو های دکلره شده و هایلایت شده

خرید محصولات مراقبتی مو مانند شامپو، ماسک مو و لوسیون های مو که دارای کیفیت مناسب هستند می توانند از مو های شما مراقبت کنند. نحوه شستشوی موی دکلره شده و همچنین خشک نمودن صحیح آن نیز می بایست در روتین مراقبت از مو قرار بگیرد. بهتر است محصولاتی که از ان ها می خواهید استفاده کنید دارای سولفات یا سیلیکون نباشند تا نتیجه مراقبت شما بهتر باشد. مو های دکلره شده و هایلایت شده معمولاً مو هایی هستند که بسیار خشک و شکننده می باشند. برای از بین بردن این خشکی می بایست با خرید محصولات روتین مراقبتی مو ها را احیا کنید.

مقاله های مکمل و مرتبط

روتین مراقبتی مو برای موهای خشک و آسیب ‌دیده

هر فردی ممکن است در طول زندگی با موهای خشک مواجه شود و بدون شک اگر شما هم این تجربه

1402-08-16
0

روتین مراقبتی مو برای موهای چرب

مراقبت از مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به ‌خصوص اگر با موهای چرب مواجهه باشید باید با استفاده

1402-08-20
0

روتین مراقبتی مو برای انواع موهای فر

اگر شما هم از موهای فر برخوردار هستید بدون شک متوجه خواهید شد که نگهداری از آن اصلا کار راحتی

1402-08-24
0

روتین مراقبتی مو برای موهای دکلره شده و هایلایت شده

یکی از راهکارهای مناسبی که برای ایجاد تغییر ظاهری مدنظر خانم ها قرار دارد دکلره و هایلایت کردن موها می

1402-08-28
0

روتین مراقبتی مو برای موهای رنگ شده

داشتن ظاهری زیبا همیشه به‌ عنوان یکی از دغدغه خانم ‌ها معرفی می‌ شود که رنگ کردن موها یکی از

1402-09-05
0

روتین مراقبتی مو برای موهای کراتین شده

بسیاری از افرادی که با موهایی وز مواجه هستند معمولا به کراتینه کردن موهای خود می پردازند. اگر شما هم

1402-09-09
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من