وبلاگ

Home » وبلاگ » روتین مراقبتی مو برای انواع موهای فر

روتین مراقبتی مو برای انواع موهای فر

روتین مراقبتی مو برای انواع موهای فر
فهرست مطالب

اگر شما هم از موهای فر برخوردار هستید بدون شک متوجه خواهید شد که نگهداری از آن اصلا کار راحتی نیست و عوامل زیادی وجود دارد که می‌ تواند باعث آسیب رسیدن به موها شود، بنابراین باید روتین مراقبت از انواع موهای فر را به‌ خوبی یاد بگیرید تا همیشه موهای خوش حالت داشته باشید.

بسیاری از افراد که به موهای فر علاقه دارند با مراجعه به سالن ‌های زیبایی فر دائمی، فر موقت و فر طبیعی را برای موهای خود به کار می برند، اما روتین های مراقبتی وجود دارد که اگر به رعایت آن‌ ها بپردازید موی شما هیچ‌ گونه آسیبی نخواهد دید به‌ همین علت در ادامه‌ مطالب قصد داریم اطلاعات مناسبی را در مورد محصولاتی که برای موهای فر مورد نیاز است و داشتن یک روتین مراقبتی موهای فر در اختیار شما قرار دهیم.

مراحل روتین مراقبت از موی فر

مراحل روتین مراقبتی موهای فر

برای مراقبت از موهای فر باید موارد زیادی را هم رعایت کنید به‌ عنوان مثال هنگام شستشوی مو باید شامپوی مناسب و ماسک مخصوصی را به‌ کار ببرید تا موی شما با آسیب مواجه نشود و در ادامه نکات مهمی که برای نگهداری از مو فر وجود دارد را بیان می‌ کنیم.

کاهش دادن شستشوی

نگهداری و مراقبت از موی فر نسبت‌ به موهای لخت کمی سخت‌ تر است، چرا که موهای فر از بافت خشک و رطوبت کمتری برخوردار هستند که تحت این شرایط باید راهکارهایی را پیش ببرید که موی شما رطوبت لازم را برخوردار شود.

 با توجه به مواردی که گفته شد باید بگوییم که شستشوی بیش ‌از اندازه موی فر باعث نازک شدن ساقه مو و خشکی آن خواهد شد، بنابراین بهتر است شستشوی موها را به هفته ‌ای ۲ بار کاهش دهید و از آب ولرم استفاده کنید، زیرا آب داغ می ‌تواند صدمات زیادی را به موهای شما وارد کند.

استفاده از حوله نخی

یکی از مراحل روتین مراقبتی موهای فر مربوط به بعد از استحمام می شود به این معنی که اگر بعد از استحمام موی خود را با حواله زبر خشک کنید آسیب‌ های جدی به موی شما وارد می ‌شود، چرا که حوله زبر باعث خرد شدن موها خواهد شد پس بهتر است برای خشک کردن موها از یک حوله نخی استفاده کنید به این صورت که حوله را باید به ‌دور موی خود بپیچید و بعد از ۱۰ دقیقه بردارید.

استفاده از شانه مناسب

افرادی که موهای خود را فر می ‌کنند باید محصولات مناسبی را هم در اختیار داشته باشند، به‌ عنوان مثال شانه‌ ای که دندانه درشت تری دارد را باید جایگزین شانه‌ های معمولی کنید، چرا که گزینه مناسبی برای شانه زدن موهای فر هستند، در واقع این نوع از شانه‌ ها به‌ راحتی موهای فر را باز می‌ کنند و از ریزش آن جلوگیری خواهد کرد.

دقت داشته باشید که هیچ‌ گاه نباید موهای فر را از ریشه شروع به شانه زدن کنید، چرا که گره خوردن موها را در پی دارد و تارهایی که نازک شده‌ اند را به‌ راحتی قطع می‌ کند، بنابراین بهتر است زمان شانه زدن موها از نوک آن شروع کنید.

استفاده از روبالشی ابریشمی

یکی از موضوعات مهمی که هنگام فر کردن موها باید به آن توجه کنید شکننده شدن موها هنگام خواب می باشد که با محصولات مویی مراقبتی برای موهای فر می توانید این مشکل را رفع کنید،  اما با استفاده از روبالشی های ساتن یا ابریشم به‌ راحتی می ‌توانید در طول شب از وز شدن موها و گره خوردن آن‌ ها جلوگیری نمایید، چرا که موهای شما بر روی روبالشی های ابریشم که از الیاف طبیعی درست می‌ شوند به‌ راحتی سر می‌ خورند و رطوبت خود را از دست نخواهند داد.

محدود کردن استفاده از لوازم حرارتی

متخصصان زیبایی و پوست و مو توصیه می ‌کنند که اجازه دهید موهای فر شما با هوای طبیعی خشک شوند، چرا که استفاده از دستگاه‌ های حرارتی می ‌تواند آسیب زیادی به مو وارد کند که در نهایت خشک شدن و دهیدراته شدن موها را در پی دارد، اما اگر همچنان قصد دارید از این دستگاه استفاده کنید باید از اسپری‌ های محافظتی مو که شامل کراتین یا سیلیکون هستند استفاده کنید.

محافظت در برابر نور آفتاب

همان ‌طور که متوجه هستید نور آفتاب از اشعه هایی برخوردار است که می ‌تواند آسیب‌ های جدی را به موی شما وارد کند، بنابراین افرادی که دارای موی فر هستند می توانند از کلاه‌ های لبه‌ دار استفاده کنند تا نور خورشید به‌ صورت مستقیم به موهای آن ها نتابد، چرا که امواج ماوراء بنفش به‌ راحتی می ‌تواند باعث کدر شدن و بد حالت شدن موها شود.

استفاده از آب سرد

دوش گرفتن با آب گرم در پایان یک روز کاری بسیار سخت و طاقت‌ فرسا لذت بسیار زیادی دارد، اما باید به این موضوع واقف باشید که آب داغ به ‌راحتی می‌ تواند چربی پوست شما را از بین ببرد حتی بخار داغ حمام می ‌تواند باعث خشک شدن موهای شما شود، بنابراین بهتر است برای داشتن روتین مراقبتی موهای فر آب سرد را برای دوش گرفتن خود انتخاب کنید تا از آسیب ‌ها و شکستگی‌ های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

محصولات مناسب موهای فر

محصولات مویی مراقبتی برای موهای فر را می توانید با مراجعه به بازار خریداری کنید، اما باید نهایت دقت را به کار ببرید تا بتوانید محصول مناسبی را برای موهای فر خود خریداری کنید.

شوینده مو

بیشتر شامپوهایی که در بازار وجود دارند با استفاده از ترکیباتی چون سولفات تولید می شوند  که به ‌راحتی می توانند چربی مو را از بین ببرد و آن را خشک و کدر نشان دهند، بنابراین بهتر است برای موهای فر از شامپوهای فاقد سولفات استفاده کنید تا موهای شما را بیش از اندازه خشک و زبر کند، علاوه ‌بر آن هنگام شستشو دقت داشته باشید که موهای خود را زیاد چنگ نزنید.

اگر موهای شما خیلی چرب یا کثیف است می توانید از شامپوهای تمیز کننده قوی که در بازار وجود دارد استفاده کنید، حتی افرادی که با ریزش مو مواجه هستند می ‌توانند محصولاتی را انتخاب کنند که مناسب موهای فر هستند و شامپویی که برای موهای فر به‌ کار برده می ‌شود باید شامل کراتین، شی باتر، عصاره‌ های گیاهی، روغن ‌های طبیعی و پروویتامین ها باشد.

ماسک موی داخل حمام

ماسک موهایی که برای موهای فر مورد استفاده قرار می ‌گیرند باید حاوی ترکیبات مغذی و تقویت کننده و آبرسان باشد تا بتواند تاثیر زیادی بر روی موهای شما داشته باشند، چرا که موهای فر با توجه به این‌ که خشک و کدر هستند باید کاملا آبرسانی شوند از طرفی این نوع از ماسک‌ ها علاوه ‌بر تقویت ساقه مو از نازک شدن آن جلوگیری می‌ کنند.

نرم کننده مو

هنگام خرید محصولات مراقبت از موهای فر با محصولات بسیار زیادی مواجه خواهید بود که یکی از آن ‌ها نرم کننده می ‌باشد که انواع مختلفی از آن ‌هم وجود دارد، بنابراین شما باید به خرید نرم‌ کننده ای بپردازید که لطافت و درخشندگی موها را در پی دارد و هنگام حمام کردن به صافی و درخشندگی موها کمک زیادی می ‌کند.

روتین مراقبت بعد از حمام

افرادی که از موهای فر برخوردار هستند باید بعد از روتین مراقبتی خاصی برخوردار باشند به‌ عنوان مثال استفاده از ماسک موی مرطوب کننده، حالت دهنده، ژل و کرم حالت دهنده و ... از مواردی است که می‌ تواند به سالم ماندن و زیبایی موهای شما کمک زیادی کند.

ماسک موی بعد از حمام

ماسک مو بعد از حمام یکی از محصولاتی است که نیازی به آبکشی ندارد و می‌ توانید آن را بر روی ساقه موی خود مورد استفاده قرار دهید. این ماسک مو رطوبت مو را حفظ می‌ کند و باعث نرمی و درخشان شدن موها خواهد شد، از طرفی این نوع از محصولات مراقبتی به شانه شدن راحت ‌تر موهای فر کمک می‌ کند.

ژل و کرم‌ حالت دهنده

کرم و ژل حالت دهنده از دیگر محصولاتی است که بعد از حمام می‌ توانید مورد استفاده قرار دهید تا ظاهری زیبا و یکنواخت را به موهای شما ببخشد، اما دقت داشته باشید که در روتین مراقبتی موهای فر به استفاده از محصولاتی بپردازید که از فرمولاسیون خاصی برخوردار باشند تا خشکی بیش ‌از حد مو های شما را به ‌همراه نداشته باشند.

سرم مو

 سرم موها از مواد مغذی بسیاری برخوردار هستند و با توجه به فرمولاسیونی که دارند تاثیرات بیشتری بر روی موهای شما برجای می ‌گذارند، به طور کلی سرم موهایی که مخصوص موهای فر هستند نرمی و حالت‌ دهی موها را در پی دارند و درخشش طبیعی را به موها می بخشند.

از طرفی اگر موهای شما به‌ شدت گره می‌ خورد می ‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید به این نحو که مقداری از روغن زیتون را بر روی حرارت قرار دهید و آن را به ‌صورت یکنواخت بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید.  روغن کرچک، روغن جوجوبا، روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، روغن آووکادو و ... برای افرادی که موهای فر دارند بسیار مناسب می‌ باشد.

مقاله های مکمل و مرتبط

روتین مراقبت از مو چیست و چه کاربردی دارد؟

حتما می دانید که مو ها چقدر می توانند بر روی ظاهر افراد تأثیر گذار باشند. به همین دلیل است

1402-08-12
0
روتین مراقبتی مو برای موهای خشک و آسیب ‌دیده

هر فردی ممکن است در طول زندگی با موهای خشک مواجه شود و بدون شک اگر شما هم این تجربه

1402-08-16
0
روتین مراقبتی مو برای موهای چرب

مراقبت از مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به ‌خصوص اگر با موهای چرب مواجهه باشید باید با استفاده

1402-08-20
0
روتین مراقبتی مو برای موهای دکلره شده و هایلایت شده

یکی از راهکارهای مناسبی که برای ایجاد تغییر ظاهری مدنظر خانم ها قرار دارد دکلره و هایلایت کردن موها می

1402-08-28
0
روتین مراقبتی مو برای موهای رنگ شده

داشتن ظاهری زیبا همیشه به‌ عنوان یکی از دغدغه خانم ‌ها معرفی می‌ شود که رنگ کردن موها یکی از

1402-09-05
0
روتین مراقبتی مو برای موهای کراتین شده

بسیاری از افرادی که با موهایی وز مواجه هستند معمولا به کراتینه کردن موهای خود می پردازند. اگر شما هم

1402-09-09
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من