وبلاگ

Home » وبلاگ » رازهای نهفته شی باتر! مهم ترین خواص شی باتر

رازهای نهفته شی باتر! مهم ترین خواص شی باتر

رازهای نهفته شی باتر_ مهم ترین خواص شی باتر
فهرست مطالب

شی باتر ( کره شی ) shea butter به روغن گیاهی گفته می ‌شود که از دانه ‌های روغنی درخت شی به دست می ‌آید و با توجه به این که شی باتر جامد است و شباهت زیادی به کره دارد به همین علت به آن کره شی گفته می شود، در واقع این محصول از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است به‌ نحوی که روغن آن را برای انواع بیماری‌ های پوستی و مویی مورد استفاده قرار می ‌دهند.

استخراج کره شی بسیار راحت می باشد به این صورت که در مرحله اول هسته میوه درخت را جدا کرده و آن را پودر می ‌کند درنهایت با آب جوش می‌ جوشانند در مرحله آخر بعد از این‌ که روغن آن جدا شد آبی بالای آن ایستد و زمانی‌ که دمای آب پایین آمد کره به‌ صورت جامد و به رنگ سفید در می‌ آید.

خواص، مزایا و ویژگی های شی باتر (کره درخت شی) Shea Butter

خواص کره شی باتر

شی باتر با توجه به این‌ که از درختی آجیلی بدست می آید از مواد حساسیت ‌زا برخوردار نیست به‌ همین علت از آن برای ساخت بسیاری از محصولات مراقبتی و زیبایی مو استفاده می ‌شود و عده از افراد ممکن است با خواص این محصول آشنایی نداشته باشند به‌ همین علت در ادامه مطالب اطلاعات مناسبی را در مورد کره شی باتر در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ضد التهاب بودن شی باتر

کره شی باتر به این دلیل مورد استفاده‌ مردمان آفریقایی قرار می‌ گیرد که از خاصیت ضد التهابی قوی برخوردار است و می‌ توان از آن برای درمان انواع بثورات پوستی و اگزما استفاده کرد، زمانی‌ که شی باتر را بر روی پوست خود مورد استفاده قرار می‌ دهید سیتوکین را که باعث به وجود آمدن التهاب می‌ شود کم‌ تر می‌کند.

خواص شی باتر (کره درخت شی) Shea Butter برای پوست

مرطوب کنندگی شی باتر

شی باتر را به‌ دلیل اثرات طولانی مدتی که به‌ عنوان آبرسان دارد در محصولات مراقبت و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می ‌دهند، در واقع درون این روغن اسیدهای چربی چون استناریک، پالمتیک، اولئیک و  لینولییک  وجود دارد که رطوبت رسانی به پوست و مو را به ‌درستی انجام می ‌دهند.

از طرفی روغن شی باتر چون جذب بالایی دارد به ‌راحتی به عمق پوست و مو نفوذ پیدا می ‌کند و به بازسازی لیپیدها خواهد پرداخت، لیپیدها با توجه به این‌ که بین محیط بیرون و  پوست محافظی را ایجاد می ‌کنند رطوبت را درون پوست حفظ خواهد کرد.

شی باتر پوست را براق نمی ‌کند

یکی از دلایل مهمی که باعث می ‌شود مصرف ‌کنندگان به خرید شی باتر ( کره شی باتر) shea butter بپردازند عدم چرب بودن این محصول می باشد، زیرا روغن هایی که درون شی باتر وجود دارد به‌ هیچ ‌وجه پوست و مو را چرب نمی‌ کند و جذب سریعی دارد.

بازسازی سلول‌ های پوست با شی باتر

شی باتر از خواص زیادی برخوردار است به ‌نحوی که به بهترین شکل ممکن به بازسازی سلول های پوست می ‌پردازد. در طول روز پوست از شر ۲۰ تا ۴۰ هزار پوست مرده خلاص می شود، اما دقت داشته باشید که اگر این سلول ها خیلی سریع از بین بروند هیچ ‌گونه رطوبت رسانی در پوست باقی نمی ماند و پوست دهیدراته می‌ شود. شی باتر با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی که دارد می ‌تواند به بازسازی سریع‌ تر سلول‌ ها کمک کند

شی باتر به‌ عنوان آنتی‌ اکسیدان عمل می ‌کند

آنتی اکسیدان ها زمانی ‌که رادیکال‌ های آزاد را جذب کنند سلامت پوست را هم به همراه دارند، بنابراین اگر جذب رادیکال‌ های آزاد بر روی پوست به‌ درستی انجام شود از پیری زودرس پیشگیری می‌ کند. لازم به ذکر است که بگوییم  شی باتر ( کره شی باتر) shea butter از مقدار زیادی ویتامین A و E برخوردار است که به تقویت آنتی‌ اکسیدان ‌ها کمک زیادی می‌ کند.

شی باتر تقویت ‌کننده کلاژن پوست است

تخریب کلاژن سازی پوست باعث می ‌شود چین ‌و چروک ‌هایی در صورت ایجاد شود که شی باتر به‌ راحتی می ‌تواند از این فرآیند جلوگیری کند و با توجه به این ‌که این محصول از تری ترپن برخوردار است می ‌تواند به‌ صورت طبیعی مواردی که باعث تخریب فیبر کلاژن می ‌شود را توقف نماید.

شی باتر یک ضد قارچ و ضد باکتری قوی می باشد

تا این قسمتی از مطالب خواص متعددی را در مورد شی باتر در اختیار شما قرار دادیم، اما طبق تحقیقاتی که انجام ‌شده می‌ توان گفت که شی باتر از خاصیت ضد باکتریایی هم برخوردار است و به درمان جوش و آکنه هم کمک زیادی می‌ کند.

با توجه به این ‌که روغن موجود در این محصول سریعا جذب می ‌شود می‌ تواند لایه خارجی پوست را قفل کند، بنابراین پوست خشک نخواهد شد و ph طبیعی همچنان حفظ می ‌شود همین مورد باعث می‌ شود که باکتری ‌ها به پوست ورود پیدا نکنند و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌ شود.

لازم به ذکر است که بگوییم گاهی اوقات بسیاری از افراد  برای از بین بردن جای جوش و لکه های پوستی از شی باتر ( کره شی باتر) shea butter استفاده می‌ کنند و برای عفونت های قارچی هم کاربرد زیادی دارد.

ترمیم جای زخم و اسکار با شی باتر (کره درخت شی) Shea Butter

درمان جای زخم و اسکار با شی باتر

یکی از معضل‌ هایی که بیماران همیشه با آن مواجه هستند زخم و اسکار می ‌باشد به‌ خصوص اگر این زخم‌ ها همچنان بر روی پوست باقی بمانند و با توجه به این‌ که شی باتر از تولید فیبروبلاست کلوئید جلوگیری می‌ کند می ‌تواند سلول‌ های سالمی که رشد می ‌کنند را به‌ جای اصلی خود هدایت نماید و در نهایت از ماندن جای زخم و اسکار روی پوست جلوگیری می کند.

خواص شی باتر (کره درخت شی) Shea Butter برای مو

شی باتر از شوره سر جلوگیری می‌ کند

بدترین مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌ شوند شوره سر می ‌باشد و برای درمان آن راه های مختلفی را به ‌کار می‌ گیرند، اما باید بگوییم که اگر رطوبت لازم به پوست سر برگردد شوره سر هم درمانی می شود.

لازم به ذکر است بگوییم پوست سر زمانی ‌که خشک می‌ شود به‌ علت تحریکاتی که ایجاد شده شوره را به وجود می ‌آورد، از طرفی در سال ۲۰۱۸ تحقیقاتی انجام ‌شده که طبق آن می‌ توان گفت بافت شی باتر می‌ تواند رطوبت کافی را برای پوست سر ایجاد کند و درنهایت شوره سر را با کاهش رو به رو می‌ کند.

درمان شکستگی مو با شی باتر

همان‌ طور که تا این قسمت از مطالب گفته شد شی باتر به ‌عنوان یک رطوبت رسان قوی عمل می‌ کند، بنابراین شکستگی مو را از بین می‌ برد، همچنین باید بگوییم روغن‌ هایی که درون این محصول وجود دارد از مو در برابر شکسته شدن محافظت می کند.

تفاوت شی باتر خالص و فرآوری شده

اگر هنگام خرید محصولات مراقبتی و زیبایی پوست به بازار مراجعه کنید محصولاتی را مشاهده خواهید کرد که به وسیله شی باتر تولید شده‌ اند، در واقع این مواد درون آبرسان، مرطوب کننده و ... وجود دارد که به ‌صورت آماده و ارگانیک در دسترس مردم قرار می‌ گیرد، بنابراین به‌ راحتی می‌ توانید یکی از محصولاتی را که از این مواد برخوردار هستند خریداری کنید در غیر این صورت مراحل دست ساز شی باتر فرآوری شده بسیار راحت می ‌باشد.

به ‌عنوان مثال یک چهارم فنجان کره شی باتر را همراه با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا کنجد مخلوط کنید، البته استفاده از آووکادو در این ترکیب می ‌تواند تأثیر بی ‌نظیری داشته باشد بعد از این ‌که مواد را با هم مخلوط کردید آن را بر روی حرارت آب جوش قرار دهید تا کاملا ذوب شود و با یک قاشق چوبی آن را هم بزنید تا مخلوط یکدستی تولید شود و بعد از این‌ که به دمای محیط رسید می ‌توانید شی باتر فرآوری شده را استفاده کنید.

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که شی باتر ( کره شی باتر) shea butter خالص از خاصیت بیشتری برخوردار است و می ‌تواند به تقویت و محافظت از پوست و مو بپردازد. بافت کره‌ ای مانند شی باتر حدود ۶۰ درصد چربی دارد که می ‌تواند برای تغذیه پوست معجزه کند. لازم به ذکر است که بگوییم کره شی باتر خالص هیچ‌ گونه افزودنی بر با آن ترکیب نمی ‌شود و به‌ صورت طبیعی می ‌توانید آن را بر روی پوست یا موهای خود مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
حساب کاربری من